Vestea care poate salva Dacia presupune o schimbare mare la Mioveni

Vestea care poate salva Dacia presupune o schimbare mare la Mioveni
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
14:18 04.04.2020

Dacia se confruntă cu cea mai mare problemă din istoria sa. Producția e oprită și nu-i o dată certă pentru când ar putea fi reluată. Dacă cererea de mașini s-a prăbușit, speranța poate veni din altă piață: ventilatoare medicale și echipamente pentru spitale.

La nivel global e o cursă contracronometru între țări și companii pentru ventilatoare care să țină în viață pacienții în stare gravă. Tesla, Ford, General Motors sunt trei dintre companiile mari care și-au asumat că vor să producă ventilatoare. În România, toți ochii sunt pe Dacia. Speranțe vin chiar de la autorități.

Virgil Popescu, ministrul Economiei, a spus că se discută deja ca la Mioveni, și eventual la Ford în Craiova, să se producă ventilatoare și alte echipamente necesare sistemului medical.

„Cel mai important lucru care a ieşit ieri (1 aprilie – n.r.) din discuţia cu reprezentanţii industriei auto este că aceştia, în această perioadă, doresc să contribuie, să ajute economia românească, să ajute românii. Doresc să contribuie să producă materiale esenţiale, doresc să producă măşti şi au capacitate foarte mare de a produce aceste echipamente, biocide, pentru că au şi o industrie chimică pe orizontală foarte dezvoltată, prin parteneri care sunt furnizori tradiţionali ai industriei auto. Deci, practic tot ceea ce este nevoie în acest moment – măşti, biocide, combinezoane […].”
Virgil Popescu la Digi24, citat de Agerpres

Dacia și Ford au oprit producția de mașini, dar fabricile pot fi folosite pentru mai mult decât atât

Dacia și Ford sunt singurii constructori auto care au uzine de mașini la noi în țară. Ambele companii și-au trimis angajații în șomaj tehnic până pe data de 5 aprilie. E vorba, în total, de peste 20.000 de salariați. Cel mai probabil producția clasică nu va fi reluată pe 5 aprilie.

„La ventilatoare lucrurile nu sunt atât de simple ca la măşti, combinezoane şi biocide. Se lucrează într-un colectiv foarte mare şi eu sper să avem cât de curând nişte rezultate concrete. În schimb, la producţia de măşti mi-au spus reprezentanţii industriei auto că pot relativ foarte repede să treacă la acest lucru şi pregătesc modelele pentru a putea fi avizate de unul dintre cele patru institute ale armatei, să poată aviza pe domeniul respectiv produsele pe care le pot produce.”
Virgil Popescu

Dacă te întrebi de ce nu există deja producție de ventilatoare, prin producători auto ca Dacia, a explicat-o cel mai bine Stefan Dräger, șeful Drägerwerk, lider în producția de astfel de echipamente. El a spus că, deși interes există, nu-i atât de ușor să fie schimbată producția.

Problema e că un astfel de dispozitiv e extrem de important și, implicit, nu poate fi produs la fel de ușor ca o mașină. Au nevoie de-o precizie mare în livrarea oxigenului și, totodată, componentele sunt importante. După cum a spus și Dräger, deocamdată obține o parte din componente din Turcia. Dacă nu le are, nici el nu poate produce.

Cert e însă că se lucrează la așa ceva și nu-i exclus ca în aprilie să vedem un prototip de la Dacia. Deocamdată, există un demers independent în acest sens și din Timișoara.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI