Reclama mincinoasă, interzisă de CNA: cum s-a înșelat sistemul în campania electorală din București

Reclama mincinoasă, interzisă de CNA: cum s-a înșelat sistemul în campania electorală din București

După ce a fost difuzată de aproximativ 500 de ori, de către toate posturile importante de televiziune de la noi, o reclamă mincinoasă a fost interzisă CNA și a dat naștere unei investigații.

Clipul de mai jos a de aproximativ 30 de secunde este aproape imposibil de găsit pe internet, dar l-ai putut vedea la TV între 27 iunie și 2 august. „Campania a strâns 540 de difuzări pe cele cinci televiziuni de știri: Realitatea Plus (122 de difuzări), B1 TV (241), Antena 3 (93), România TV (42) și Digi24 (42)”, arată un material semnat de jurnalistul Petre Barbu în Libertatea.

Clipul respectiv, finanțat de Primăria sector 1 din București, ilustrează un spital occidental care pare să rezolve toate problemele medicale ale capitalei. Din păcate, vine la pachet cu o problemă. Deși clipul te-ar convinge că îi poți călca pragul mâine, spitalul nu există. Totul este doar o randare, un model 3D menit să inducă populația în eroare și, implicit, să genereze voturi pentru realegerea actualului primar.

„Este o minciună!”, au exclamat la unison toți membrii Consiliului Național al Audiovizualului, cu privire la un spot al Primăriei Sectorului 1. Forul a decis, pe parcursul zilei de ieri, să interzică reclama „Spitalul de Urgență”, care a rulat în ultimele săptămâni pe toate posturile de știri.

Toți membrii CNA au fost de acord că acest clip nu are o valoare reală, dincolo de a influența alegătorii. „Este o minciună și o campanie electorală pe față. Toate televiziunile se fac vinovate că au difuzat așa ceva”, a subliniat Dorina Rusu. „O sa cer intrarea în legalitate pe informare corectă, adică să nu mai apară deloc”, a adăugat ea.

Din păcate, s-ar putea ca nimeni să nu pățească nimic din cauza clipului, dincolo de interzicerea difuzării sale, pentru că nu include o referință la numele unui candidat. Se văd doar mențiunile legate de Primăria Sector 1. „Legal nu poate fi sancționat pentru campanie electorală. Pe ecran nu apare un om, un nume, ci apare o instituție, Primăria Sectorului 1. Poate ar fi de competența Curții de Conturi să investigheze cum a cheltuit Primăria banii publici pe promovarea proiectului legat de spital”, atrage atenția Radu Herjeu.

Ca referință, sesizarea la adresa CNA a fost făcută de organizația ActiveWatch, prin intermediul postării de mai jos. Aceasta a ajuns pe Facebook în urmă cu aproximativ o lună.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI