05 nov. 2020 | 09:30

”Prima emisie radio” din spațiu, confirmată de cercetători în galaxia noastră

”Prima emisie radio” din spațiu, confirmată de cercetători în galaxia noastră

În cea mai recentă ediție a jurnalului științific Nature a fost detaliată sursa unei ”emisii radio rapide”. Aceasta pare să vină de un așa numit magnetar aflat în galaxia noastră.

Pentru prima oară în istoria umanității, au fost depistate semnale radio emise de un corp ceresc în galaxia noastră. În mod previzibil, evenimentul a dat naștere unui număr aparent infinit de scenarii, mai mult sau mai puțin plauzibile.

„Aceasta este prima emisie radio rapidă atribuită unui obiect ceresc cunoscut”, a declarat într-un briefing de presă Christopher Bochenek, astrofizician la Institutul Caltech din Statele Unite şi responsabil în cadrul STARE2, potrivit Agerpres.

Ca referință, acesta este departe de a fi primul fenomen cosmic detectat de cercetătorii de pe Pământ, dar, din 2007 până în prezent, nu ne-am mai confruntat cu semnale radio. Ipotezele legate de noul semnal sunt alimentate și de un secol de cărți și filme de la Hollywood a căror premisă este că extratereștrii vor lua legătura cu noi prin unde radio. Dacă te fascinează subiectul, poți arunca o privire pe Contact, din 1997, cu Jodie Foster.

Este important de reținut că, în cazul raport în jurnalul Nature, emisiile radio cerești nu vin sub o formă inteligibilă sau de lungă durată. În schimb, sunt definite ca emisii rapide unde electromagnetice sau FRB (Fast Radio Bursts).

Printre explicațiile emise de cercetători, se numără unele cât se poate de științifice. Ar putea fi vorba de fenomenul de evaporare a unei găuri negre. Nu este însă omisă complet nici posibilitatea unui semnal extraterestru. Originea este cu atât mai dificil de determinat cu cât evenimentul durează o perioadă de ordinul unei miimi de secundă. Iar până anul acesta s-a crezut că provine din alte galaxii.

Întregul efort științific detaliat mai sus a fost declanșat de un eveniment petrecut în urmă cu câteva luni. La 28 aprilie, observatorul canadian CHIME şi observatorul american STARE2 au detectat astfel de emisii în aceeaşi regiune a boltei cereşti. Cele două echipe le-au pus pe seama magnetarului SGR 1935 + 2154, situat în galaxia noastră, Calea Lactee, conform studiilor publicate în Nature.
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele