Popularitatea YouTube a explodat unde nu te aștepți: ce s-a schimbat în pandemie

Popularitatea YouTube a explodat unde nu te aștepți: ce s-a schimbat în pandemie
Alexandru Puiu
Alexandru Puiu
11:00 30.06.2020

După o perioadă în care foarte mulți dintre noi au petrecut o cantitate semnificativă de timp în casă, obiceiurile noastre s-au schimbat când vine vorba consumat divertisment, chiar și de pe YouTube.

Cel mai recent raport al celor de la YouTube atrage atenția asupra unui trend interesant legat de consumul de clipuri video. În mod absolut surprinzător, deși ecranele telefoanelor au devenit din ce în ce mai mari, tot mai mulți oameni preferă să se uite la clipuri video pe TV. Creșterea este una dramatică.

Doar în Statele Unite, aproximativ 100 de milioane de oameni fac streaming de pe YouTube prin intermediul celui mai mare ecran din casă, televizorul. Față de anul trecut, creșterea este uimitoare. Durata unei sesiuni de vizionare a crescut cu aproximativ 80%.

În SUA, există și un serviciu contra cost intitulat YouTube TV. Acesta îți permite să te uiți la conținut de la TV în timp real, prin intermediul conexiunii tale la internet. Consumul de clipuri prin acel serviciu a crescut în SUA cu 250% în luna martie a acestui an, față de 2019.

Statisticile sunt oficiale și au fost furnizate de YouTube în cadrul prezentării NewFronts, un eveniment dedicat companiilor de publicitate. În același context, compania americană a anunțat un nou show original, Ultimate Home Championship, o competiție virtuală în care concurează atleți adevărați și vedete de pe YouTube în evenimente din confortul căminului, precum basketball la coșul cu rufe. Serialul va fi prezentat de Stephen Curry și va facilita strângerea de bani pentru ameliorarea consecințelor pandemiei de coronavirus.

În ceea ce privește alte statistici interesante legate de pandemie, între mijlocul lunii martie și finalul lunii mai, căutările legate de pâine cu maia au crescut cu 400%, față de începutul anului curent. Vizionări de clipuri despre gătit au crescut cu 45% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar clipurile cu exerciții fizice în confortul căminului au înregistrat o creștere cu 200% față de mijlocul lunii martie.

Una peste alta, aceasta este o victorie foarte importantă pentru YouTube. Cei de la Google care dețin serviciul de streaming se chinuie de mult timp să-l mute de pe ecranele telefoanelor pe TV, iar eforturile se pare că au dat rezultate. A ajutat foarte mult și pandemia de coronavirus, având în vedere numărul foarte mare de oameni care au petrecut cantități masive de timp în fața televizorului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI