Poliția Română lansează un avertisment grav: atenție la aceste mailuri

Poliția Română lansează un avertisment grav: atenție la aceste mailuri
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
13:51 06.04.2020

Poliția Română susține că a demarat cercetări pentru a vedea cine-i sursa unor mailuri care se folosesc de imaginea instituției. Acesta e un ultim caz într-un lung șir de înșelătorii.

În mail, există următorul mesaj: „Sunteți invitat de această notificare la Sediul Poliției Române privind o anchetă în curs de desfășurare”. Totuși, nu „invitația” e problema, ci că în mailul dat în numele instituției sunt și documente, după cum sunt informați cei care îl primesc.

Miza atacatorilor e să descarci astfel de documente. Poliția Română a transmis că nu sunt trimise de instituție și n-ar trebui să le deschizi sub nicio formă.

mail politia romana
Mesajul dat exemplu de Poliția Română pe Facebook

Poliția Română, cea mai nouă victimă. Mega Image, Carrefour și alte magazine au fost în aceeași situație

Cea mai recentă înșelătorie de tipul acesta a fost practicată în numele Carrefour. Atacatorii au imitat identitatea vizuală a lanțului de magazine într-o campanie de tip scam cu vouchere false de cumpărături. Aceștia au folosit un domeniu .club pentru a lansa tentative de fraudare. Asupra acestui domeniu a atras atenția și CERT-RO și e un prim semnal că ceva nu e în regulă.

CERT-RO a mai avertizat cu privire și la campanii derulate în numele Mega Image sau Profi. „Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam care se folosesc de identitatea vizuală a unor retaileri sau hypermarket-uri populare în România au ajuns în aceste zile să se folosească de imaginea Mega Image”, a transmis CERT-RO împreună cu un screenshot care îți arată mesajul de care să te ferești.

Ca să distragă atenția de la elemente clare de detectare a păcălelii, cum ar fi gramatica defectuoasă, atacatorii se folosesc de ideea că premiile sunt în număr limitat sau, în cazul cu Poliția Română, că cetățenii trebuie să se ducă la secție.

În astfel de cazuri evită accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. Totodată, în cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, validează existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (site, canale oficiale de social media). Ikea recomandă site-ul său. Poți verifica și paginile de Facebook, și site-urile. Kaufland, de exemplu, are o prezență destul de răspândită în online.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: