Oamenii de știință au creat o hartă 3D a întregii structuri genetice a virusului

O echipă de oameni de știință tocmai a cartografiat în detaliu, fără precedent, întreaga structură 3D a codului genetic al coronavirusului – un haos încurcat a ceea ce ei numesc o „moleculă lungă, asemănătoare tăițeilor”, care se pliază pe sine ca un „origami molecular”.

Cu noua hartă în mână, cercetătorii Universității Yale din spatele cercetării cred că ei sau alții ar putea fi capabili să identifice noi modalități de a lupta, preveni sau trata COVID-19 prin căutarea unor posibile puncte slabe.

Cum ar ajuta această hartă la stoparea pandemiei

„Ideea generală este că, dacă ne concentrăm doar asupra proteinelor codificate în genomul virusului, vom înțelege cum funcționează SARS-CoV-2”, a declarat Anna Marie Pyle, omul de știință din spatele cercetării, într-un comunicat de presă. Dar, pentru aceste tipuri de virusuri, structurile de ARN din genom pot influența capacitatea lor de a funcționa la fel de mult ca proteinele codificate.

Echipa lui Pyle a folosit o serie de procedee chimice pentru a cartografia forma reală pe care o ia ARN-ul virusului în interiorul unei celule infectate. Cercetările lor, care au fost publicate online în serverul de preimprimare BiorXiv la începutul acestei veri, dezvăluie că virusul SARS-CoV-2 are un cod genetic neobișnuit de lung care se pliază și se înfășoară într-o structură neobișnuit de complicată.

„Este uimitor! Toate lucrurile diferite pe care structurile ARN le pot face în infecția virală sunt incredibile”, a declarat în comunicatul de presă virusologul Universității din Colorado, Jeffrey Kieft, care nu a lucrat însă la studiu. “În multe privințe, zgârie suprafața bogăției structurii ARN-ului care există probabil în acest virus. Bănuiesc că vor exista o mulțime de surprize”, a spus Kieft despre studiu.

Deși studiul este interesant ca o realizare științifică independentă – aceasta este prima dată când oamenii de știință au captat întreaga structură genetică a unui virus din interiorul unei celule infectate – ar putea oferi cercetătorilor care lucrează la tratamente sau vaccinuri informații vitale despre modul în care interacționează virusul cu gazdele sale.

Cercetătorii au cercetat deja proteinele vârfului coronavirusului până la nivelul atomilor individuali pentru a afla cum se prind de celulele noi. Studierea structurii genetice la același nivel de detaliu, speră echipa, ar putea fi la fel de utilă pentru oprirea pandemiei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI