Mârlănia Facebook a atins apogeul, în Australia: ce se întâmplă cu știrile de pe platformă

Mârlănia Facebook a atins apogeul, în Australia: ce se întâmplă cu știrile de pe platformă

Autoritățile din mai multe țări pun presiune pe Facebook pentru a plăti creatorii de știri ale căror articole apar platformă. Mai degrabă o să dispară știrile, decât să dea Zuckerberg vreun ban pentru ajutorarea industriei.

Utilizatorii de Facebook din Australia ar putea rămâne fără niciun fel de știre pe cea mai mare rețea socială din lume, conform unui avertisment publicat pe blogul oficial al companiei. Amenințarea este rezultatul unei legi aflată momentan în dezbatere publică. Aceasta din urmă a fost propusă de ACCC (Comisia pentru Competiție și Consumatori din Australia).

Legea care nu a fost încă votată va obliga Facebook și alte companii importante din tech să plătească publicațiile ale căror știri sunt preluate pe propriile platforme. De partea cealaltă a baricadei, cei de la Facebook insistă pe faptul că știrile nu reprezintă o sursă semnificativă de încasări și că această lege ignoră beneficiul financiar pe care rețeaua socială îl aduce publicațiilor, prin expunere, nu bani efectivi.

În trecut, au mai existat indicii conform cărora Facebook nu ar plăti niciodată pentru știri, dar acum, lucrurile au devenit mult mai clare. În prima fază în Australia, dacă propunerea legislativă va deveni lege, nicio publicație nu-și va mai putea partaja știrile pe rețeaua socială și, mai mult decât atât, niciun utilizator al platformei nu va putea posta știri, dacă se află în Australia. Schimbarea se va aplica atât pe Facebook, cât și pe Instagram și, deși va afecta în principal organizații de presă din Australia, publicațiile internaționale vor avea parte de aceleași restricții în teritoriu.

”Suntem lăsați fie cu posibilitatea de elimina știrile complet, fie de a accepta un sistem care permite publicațiilor să ne taxeze pentru conținut cu un preț care nu are limite clare. Din păcate, nicio afacere nu poate funcționa așa.”, se arată în postarea celor de la Facebook. Google are o atitudine similară și, în trecut, a renunțat la agregatoarele de știri în țările care au adoptat legi menite să forțeze compensarea financiară a publicațiilor pentru conținut editorial.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI