Apple îi pune bețe în roate lui Zuckerberg: cât îl costă ”sabotajul” pe fondatorul Facebook

Apple îi pune bețe în roate lui Zuckerberg: cât îl costă ”sabotajul” pe fondatorul Facebook

În aproximativ o lună, Apple lansează iOS 14 pentru posesorii de iPhone-uri și iPad-uri. Noul sistem de operare va fi o lovitură puternică pentru cei care fac bani din încălcarea intimității tale, precum Facebook.

Dincolo de schimbările importante de interfață care vor fi introduse odată cu iOS 14, Apple va face niște schimbări importante în spatele butoanele și meniurilor cu care te-ai obișnuit pe al tău iDevice. Noua versiune de iOS va preveni urmărirea activității tale pe iPhone de către diverși dezvoltatori, inclusiv creatorii Facebook.

Panica în piață din cauza acestor schimbări este atât de mare încât oficialii Facebook au avertizat dezvoltatorii în legătură cu o iminentă scădere a veniturilor obținute din reclame. Ca referință, întregul model de business al Facebook gravitează în jurul faptului că obține inimaginabil de multe date despre tine, dincolo de cele pe care le declari voit, nume, sex, vârstă, studii, restaurante preferate sau destinații de vacanță.

În contextul în care Apple va introduce o serie de măsuri anti-tracking în iOS 14, mecanismul Facebook de servire a reclamelor prin terți va face ineficientă și neprofitabilă platforma Audience Network. Unele aplicații vor putea în continuare să-ți ceară accesul la diverse informații private odată cu actualizarea lansată de Apple, dar cele mai multe dintre ele nu o făceau în trecut și le puteau acccesa oricum. Asta se va schimba.

Ca referință, totul pleacă de la administrarea unui așa numit IDFA, un cod unic specific dispozitivului tău pe care dezvoltatorii de aplicații îl pot accesa doar cu acordul tău, după lansarea iOS 14. Acesta face legătura între datele tale pe care le cunoaște Facebook și aplicațiile terțe care îți servesc reclame personalizate în funcție de acele date.

Conform testelor realizate de Facebook, în momentul în care utilizatorii de iPhone și iPad vor putea să aleagă dacă permit accesul aplicațiilor la IDFA, peste 50% dintre ei vor spune nu. În consecință, reclamele afișate nu vor mai fi personalizate și, implicit, vor deveni mai puțin valoroase.

Dacă ești dezvoltator și vrei să înțelegi mai multe despre lovitura dată celor de la Facebook, poți citi această postare pe blogul companiei. Dacă ești utilizator, Apple ți-a făcut o favoare semnificativă când vine vorba de protejarea intimității.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI