Facebook testează mini rețelele sociale axate pe vecinătate sau cum vrea să te cunoască mai bine

Facebook testează mini rețelele sociale axate pe vecinătate sau cum vrea să te cunoască mai bine

Cea mai nouă mutare facută de Facebook ar putea avea ca scop cunoașterea vecinilor.

Compania a confirmat săptămâna aceasta că testează o nouă funcție care îi încurajează pe utilizatori să posteze și să împărtășească știri în rețelele sociale axate pe zone geografice mai restrânse.

Utilizatorii pot crea profiluri speciale care împărtășesc informații limitate cu vecinii lor, în timp ce Facebook va folosi datele detaliate de locație pe care le colectează de la cei înscriși pentru a difuza reclame “mai relevante” – pentru că sigur asta îți doreai, nu-i așa?

O rețea mai restrânsă și mai personală

Funcția, numită Neighborhoods, este testată în prezent doar pe o singură piață, Calgary, în Canada, dar probabil că Facebook va lansa accesul pe o scară mai largă, dacă testul va avea succes.

Capturile de ecran ale funcției Neighborhoods au fost distribuite pe Twitter de către  consultantul în rețele sociale Matt Navarra, în timp ce o versiune anterioară a funcției a fost văzută în mai de Jane Manchun Wong.

Un purtător de cuvânt al Facebook a confirmat testul către Bloomberg, spunând: “Mai mult ca oricând, oamenii folosesc Facebook pentru a participa la comunitățile lor locale. Pentru a face mai ușor acest lucru, lansăm un test limitat al cartierelor, un spațiu dedicat în cadrul Facebook pentru ca oamenii să se conecteze cu vecinii lor”.

Capturile de ecran partajate de Navarra arată procesul de integrare, utilizatorii Facebook fiind rugați să “se conecteze cu vecinii”.

Utilizatorii trebuie să confirme locația pentru a se potrivi cu zona lor și apoi să creeze un profil limitat care poate fi vizualizat de cei din apropier, chiar dacă nu sunt prieteni pe Facebook.

Un ecran de bun venit pentru această funcție le spune utilizatorilor să-și amintească cinci reguli: “fii inclusiv”, “fii amabil”, “păstrează-l local”, “păstrează-l curat” și “împărtășește informații valoroase”.

Utilizatorii pot invita prietenii să se alăture și li se cere să răspundă la întrebări despre vecinătatea lor și să împărtășească imagini. Navarra raportează că utilizatorii pot părăsi sau schimba cartierul în orice moment.

O concentrare pe cartiere s-ar potrivi cu mișcarea lentă a Facebook către comunități mai mici. În ultimii ani, compania a pus mai mult accent pe grupurile private și publice, spre deosebire de partajarea mai deschisă cercurile mai largi de prieteni ai utilizatorilor.

Această schimbare de strategie a fost controversată. Criticii Facebook spun că noul său accent pe grupuri a amplificat o serie de tendințe neplăcute, de la creșterea mișcării anti-vax la milițiile care folosesc grupuri Facebook pentru a incita la violență.

Moderarea acestor grupuri a necesitat mai mult efort decât este dispus să facă Facebook și aceeași dinamică dăunătoare s-ar putea repeta cu ușurință în enclavele axate pe cartier. Nextdoor, de exemplu, a fost criticat în mod repetat pentru că a favorizat accidental rasismul pe platforma sa, iar istoricul Facebook nu sugerează că ar putea evita o toxicitate similară.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: