Facebook începe să promoveze jurnalismul de calitate, cu pași mici

Facebook începe să promoveze jurnalismul de calitate, cu pași mici

În contextul presiunii financiare din partea giganțior care și-au retras reclamele de pe Facebook, compania se pare că învață să lupte cu răspândirea de știri false, dar fără să se grăbească.

Oficialii Facebook au anunțat o serie de schimbări cu scopul de a preveni răspândirea de știri false prin intermediul cele mai populare rețele de socializare. În viitorul apropiat, ar trebui să observi o schimbare legată de tipul de știri care îți sunt servite în News Feed.

Criteriile din spate nici măcar nu sunt foarte complicate, doar că va dura mult până vor fi aplicate la nivel global. În prima parte, vor fi vizate doar materialele editoriale redactate în limba engleză. Facebook va folosi un algoritm de inteligență artificială pentru a analiza grupuri de articole pe anumit subiect. După aceea, vor fi promovate în principal articolele care sunt citate cel mai des ca sursă pentru o anumită informație.

În plus, vor fi îngropate în News Feed articolele care nu au un autor specificat, iar site-ul pe care sunt incluse nu are date de contact sau informații despre redacție.

”Majoritatea știrilor pe care oamenii le văd în News Feed sunt din surse pe care ei sau prietenii lor le urmăresc, iar asta nu o să se schimbe. Când mai multe știri sunt partajate de către publicații și sunt disponibile în News Feed-ul unei persoane, vom evidenția dintre ele știrea care este cea mai originală, facilitând astfel distribuția ei în masă.”, a explicat Campbell Brown, directorul Facebook responsabil de parteneriatul global de știri, într-o postare pe blogul companiei.

Chiar dacă ”cea mai originală” pare un pleonasm, formularea face referire la faptul că se va încerca găsirea sursei originale pentru multe dintre știrile care îți sunt servite în fluxul informațional și se va pune accent pe accea.

Motivul pentru care ar trebui să-ți dai seama că schimbarea nu este una majoră pleacă de la o promisiune din anunțul Facebook. Publicațiile nu ar trebui să observe o schimbare semnificativă a volumului de trafic comparativ cu statisticile din prezent. Va fi interesant să vedem cât timp va trece până se vor aplica aceleași reguli și la știri redactate în alte limbi, precum română.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI