De ce ai probleme cu somnul în perioada asta: explicația științifică

De ce ai probleme cu somnul în perioada asta: explicația științifică

Pandemia a avut o serie destul de lungă efecte negative asupra noastră, iar somnul a fost unul dintre cele mai afectate lucruri din viața multora în această perioadă.

Pe durata pandemiei de coronavirus, foarte mulți oameni s-au plâns de unele schimbări în privința somnului: fie că vorbim de dificultăți în a adormi, treziri multiple pe timpul nopții sau vise foarte realiste. Acum oamenii de știință studiază fenomenul pentru a înțelege ce se întâmplă cu corpul uman în această privință și de ce e afectat somnul.

Situația este și una ironică, pentru că deși oamenii au avut mult mai mult timp la dispoziție pentru a se odihni pe timpul nopții, din cauza restricțiilor de circulație care i-au ținut acasă, calitatea somnului pare să nu fi fost la fel de bună precum cea dinaintea izbucnirii pandemiei.

Un studiu efectuat pe 435 de adulți din Austria, Germania și Elveția, de exemplu, sugerează că, în general, oamenii dorm cu aproximativ 15 minute mai mult în fiecare noapte, însă oamenii raportează că, atunci când vine vorba de calitatea somnului, aceasta se înrăutățește. Studiul a fost realizat pe o perioadă de șase săptămâni, de la mijlocul lunii martie până la sfârșitul lunii aprilie, într-o perioadă în care țările cercetate au trecut prin unele dintre cele mai stricte măsuri restrictive menite să limiteze răspândirea virusului.

Ce se întâmplă cu somnul pe timpul pandemiei

Există tot felul de factori în joc care provoacă insomnie oamenilor. În cazul celor care au lucrat de acasă în această perioadă, aceștia au pierdut structura vieții noastre de zi cu zi. Mai concret, nu există o realitate externă.

Să presupunem că, în mod obișnuit, te-ai fi trezit la 7.00 ca să ajungi la timp la locul de muncă. Pe timp de pandemie, cât ai lucrat de acasă, e posibil să nu mai fi motivat să te trezești la 7.00, ci să mai dormi până mai târziu, de multe ori poate până în momentul în care ar fi început programul.

Adulții ar trebui să doarmă între șapte și nouă ore pe noapte. Dacă somnul durează mai mult de atât, aceștia se pot trezi simțindu-se letargici și chiar obosiți, deși au dormit pe timpul nopții. Astfel, upă aproximativ două-trei săptămâni, corpul uman s-a „reorganizat”, fapt ce a avut efecte negative asupra somnului.

Vorbim aici doar de obiceiul de somn, și nu și de alte aspecte care, cel mai probabil, au afectat somnul unei categorii largi de oameni: aspectul financiar, pierderea locului de muncă, problemele de sănătate, știrile mult prea triste, etc.

Un sondaj realizate de realizat de SleepHelp.org pe aproape 1.000 de persoane a constatat că 22% dintre respondenți au avut un somn de calitate mai slabă din cauza pandemiei. De asemenea, o treime a spus că problemele lor de somn au fost cauzate de informațiile pe care le-au consumat. În China, se pare că lucrătorii din domeniul sănătății erau predispuși la insomnie și aveau sentimente de depresie, anxietate și traume bazate pe stres.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI