Dacă ai o mașină Honda, este foarte important să știi asta: 1,4 milioane de mașini, chemate în service

Dacă ai o mașină Honda, este foarte important să știi asta: 1,4 milioane de mașini, chemate în service

Aproximativ 737.000 de autoturisme Honda au fost rechemate în service, într-un al doilea val de probleme software care afectează funcționalitatea mașinilor companiei. În primul val a fost vorba de alte 700.000.

Mai mult decât noi toți, Honda se confruntă cu unul dintre cei mai dificili ani din istoria companiei. Din cauza unor defecțiuni software, funcționalitatea mașinilor mai vechi și mai noi din portofoliul japonezilor au fost chemate în service.

Conform datelor obținute de AP, chemarea în service vizează aproximativ 737.000 de mașini Honda. Lista include modelele Accord produse între 2018 și 2020, atât hibride, cât și pe benzină, dar și versiunile hibrid de Honda Insight asamblate între 2019 și 2020.

Defecțiunea identificată de inginerii companiei a fost depistată la software-ul BCM sau Body Control Module. Practic, este un defect de programare care poate duce la întreruperi în comunicațiile dintre componentele mașinii și BCM, în circumstanțe imprevizibile. Poate provoca întreruperea fluxului video de la camera din spatele mașinii, poate afecta funcționalitatea sistemului de semnalizare al mașinii sau a ștergătoarelor.

Această chemare în service este doar o parte din cele 1,4 milioane de mașini care trebuie să ajungă în curând în service-ul Honda. În urmă cu puțin timp, au mai fost chemate 430.000 de Honda Civic Hybrid, Fit, Accord, Acura ILX, dar și 268.000 de versiuni mai vechi ale Honda CR-V. Primele au întâmpinat probleme la schimbătorul de viteze, în timp ce CR-V-urile au înregistrat defecțiuni ale comutatorului principal al geamului electric.

Partea bună este că, până la această oră, nu au fost înregistrate accidente grave provocate de defecțiunile software depistate de inginerii Honda. Din păcate, în ceea ce privește mecanismul de la geamul electric al Honda CR-V, au fost înregistrate 16 focuri, deși nu este cunoscută amploarea lor.

Oficialii Honda sper că posesorii autoturismelor vizate în această chemare în service să înceapă cât mai curând să dea curs invitației de a-și duce mașina la reparat. În cazul în care nu ești sigur dacă mașina ta este afectată de problemele menționate mai sus, poți accesa această adresă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI