13 apr. 2020 | 17:05

Constructorul auto care face bani mulți cu foarte puține mașini vândute

AUTO
Constructorul auto care face bani mulți cu foarte puține mașini vândute
Nate Johnston / Unsplash

Pentru mulți constructori auto, succesul pe piață se măsoară în numărul de unități vândute. Numai că marjele de profit sunt extrem de mici. De cealaltă parte a pieței se află constructorii premium, care nu mizează pe cantitate.

Pentru mulți constructori auto, succesul înseamnă numărul de mașini vândute la nivel mondial. Lider la acest capitol e Volkswagen, care a reușit să-și păstreze poziția și-n 2019. E drept, însă, că germanii au mai multe mărci în portofoliu și, din această poziție, e greu să-i detronezi.

Dar există și producători premium. Așa cum e Ferrari, care preferă să vândă puțin, dar cu marje mari de profit.

Ferrari face bani mulți cu puține mașini vândute

Ferrar înregistrat un profit substanțial anul trecut, deși a vândut doar…10.131 de mașini. Dar este un constructor premium și fix pe asta se bazează: pe marje de profit mari. pentru fiecare dintre cele 10.131 de mașini vândute anul trecut.

Datele publicate de Fiat arată că Ferrari a obținut o marjă de profit de 23,2 % din valoarea fiecărei mașini vândute. Ținând cont de prețul final al unei astfel de mașini asta înseamnă un profit de 86.801 euro. Pentru fiecare dintre cele peste 10.000 de mașini vândute.Ca să-ți faci o idee, află că, prin comparație, pentru a obține același profit, ceilați producători au avut de vândut un număr semnificativ mai mare de mașini.

BMW trebuie să vândă 30 de mașini pentru a ajunge la un profit de 86.801 euro, VW trebuie să vândă 56, iar Mercedes 67. La extrema cealaltă se află Ford, care are de vândut 908 mașini sau Nissan cu 928 de vehicule.

Mașinile model Ferrari nu-s, însă, pentru toată lumea. Cel mai ieftin model, dacă poți spune așa, e undeva la 200.000 de euro. Cifrele impresionante de profit au fost realizate prin adoptarea unor tehnologii noi și prin adaptarea la piața auto în continuă schimbare.Pentru constructori, însă, indiferent de strategie, urmează un an 2020 extrem de greu.

Din cauza pandemiei de coronavirus, multe uzine și-au suspendat activitatea, iar revenirea s-ar putea dovedi dificilă.