Compania aeriană de la care hackerii au furat datele a 9 milioane de clienți

Compania aeriană de la care hackerii au furat datele a 9 milioane de clienți

Majoritatea companiilor aeriene sunt la limita falimentului în acest moment, de vreme ce numărul zborurilor s-a redus drastic. A fost momentul oportun pentru hackeri pentru a intra în posesia unor date sensibile.

Multe companii aeriene vor ieși extrem de șifonate din criza generată de coronavirus. Dar nu numai această criză le dă bătăi de cap, ci și hackerii lucrează la foc automat acum. EasyJet tocmai ce a fost ținta unui atac cibernetic de proporții.

Datele a aproximativ 9 milioane de clienți au fost accesate de hackeri, din cauza unei breșe de securitate.

EasyJet, ținta unui atac cibernetic

Operatorul aerian a fost vizat de un atac cibernetic de proporții. Hackerii au reușit să acceseze datele a aproximativ nouă milioane de pasageri, iar specialiștii vorbesc de faptul că tehnicile folosite au fost extrem de sofisticate.

În afara informațiilor de călătorie și a adreselor de e-mail ale celor circa 9 milioane de călători, hackerii au accesat și datele de credit în cazul a peste două mii de pasageri.

“Nu avem dovezi că informațiile personale ar fi fost utilizate ilegal. Cu toate acestea (…) comunicăm cu cei aproximativ 9 milioane de clienți ale căror detalii de călătorie au fost accesate, pentru a-i sfătui în privința pașilor ce trebuie urmați pentru a minimiza riscurile legate de un eventual atac de tip phising”, se arată în mesajul trimi de companie, în care recunoaște că i-au fost sparte serverele.

Atacul cibernetic e unul dintre cele mai mari cu care s-au confruntat companiile aeriene britanice în ultima vreme. E posibil ca EasyJet să fie amendată cu sume mari de bani din cauza acestei scăpări, la fel cum s-a întâmplat cu British Airways în iulie 2019. BA a fost nevoită să plătească o amendă în valoare de 183 de milioane de lire sterline după ce datele a milioane de passageri au fost expuse în urma unui atac cibernetic.

Tot la acea vreme, și lanțul hotelier Marriot a plătit o amendă în valoare de peste 99 de milioane de lire sterline după ce a scăpat datele a 339 de milioane de clienți în mâinile hackerilor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: