16 ian. 2020 | 15:53

Cifrele care-ți arată de ce Facebook trebuie să se teamă de TikTok 

ACTUALITATE
Cifrele care-ți arată de ce Facebook trebuie să se teamă de TikTok 

Ani la rândul, Facebook și Instagram au dominat piața platformelor de socializare, fără să aibă vreun rival pe măsură. Până a venit TikTok.

TikTok e aplicația care a prins extrem de bine în rândul tinerilor. Vine de la chinezi, dar asta nu înseamnă că n-a reușit să se impună la nivel mondial. Iar 2019 a fost un an extrem de bun pentru platforma deținută de cei de la ByteDance.

TikTok a închis, într-adevăr, anul cu două vești proaste. Armata americană și marina din SUA a interzis-o din motive legate de securitate națională. Dar asta nu înseamnă că chinezii nu se pot bucura.

Cum a reușit TikTok să ia fața Facebook

TikTok a bifat în anul 2019 niște cifre la care multe alte aplicații de acest fel, aflate la început de drum, doar visează. A fost descărcată de peste 700 de milioane de ori, fiind a doua cea mai descărcată aplicație din Google Play și App Store anul trecut. Pe primul loc s-a situat WhatsApp, cu aproape 900 de milioane de descărcări, potrivit datelor Sensor Tower.

TikTok a reușit, astfel, să ia fața Messenger și Facebook. Spre exemplu, rețeaua lui Mark Zuckeberg are sub 700 de milioane de descărcări, fiind abia pe locul al patrulea în clasament.

WhatsApp a reușit să prindă primul loc datorită popularității de care se bucură în India. În trimestrul patru, aplicație de mesaje a avut o creștere de 39% față de trimestrul precedent.  India o regiune de pe urma căreia și TikTok a capitalizat masiv, de vreme ce aproximativ 45% dintre persoanele care au descărcat aplicația chinezilor pentru prima dată sunt din India.

Primele cinci locuri din clasament sunt ocupate, așadar, de WhatsApp, Tiktok, Messenger, Facebook și Instagram. Astfel, aplicația chinezilor e singura din top 5 care nu aparține Facebook. Nu-i de mirare, așadar, că Mark Zuckerberg s-a uitat în trecut să pună mână și pe aceasta. 

În total, TikTok a fost descărcată, de-a lungul timpului, de peste 1,5 miliarde de ori și e extrem de populară în rândul tinerilor. Din cifrele prezentate mai sus, poți deduce că generația nouă, care ia pentru prima dată contact cu internetul și cu telefonul, merge mai degrabă către TikTok, decât spre Facebook sau Instagram.

La fel ca Huawei, însă, și TikTok a fost acuzată de americani că ar reprezenta o amenințare la adresa securității naționale. Numai că popularitatea ei nu a scăzut, ba din contră.