06 mart. 2020 | 13:55

Cât de relevantă mai e Dacia în Europa: cifrele care dezamăgesc

ACTUALITATE
Cât de relevantă mai e Dacia în Europa: cifrele care dezamăgesc

Dacia e văzută drept o marcă accesibilă din punct de vedere al prețului. E motivul pentru care se vinde, totuși, bine. Numai că există și perioade mai puțin bune.

Începutul de an n-a fost unul bun pentru producătorii auto. Vorbim aici de piața europeană, unde ianuarie a venit cu un declin al vânzărilor, iar februarie pare că se încadrează în același trend. Și e valabil și pentru Dacia.

De regulă, când se fac astfel de statistici, se urmăresc îndeaproape cele mai mari piețe auto din Europa – adică Germania și Marea Britanie. Dacă acolo lucrurile nu merg bine, atunci să nu te aștepți că e totul mai roz prin alte părți. Sunt piețele care dau tonul.

Hai să vezi cum s-a descurcat Dacia la început de an.

Cifre dezamăgitoare pentru Dacia

Piața din Germania a fost în declin și-n luna februarie, a doua lună în care cifrele au dezamăgit.  Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 11% în februarie, la 239.943 de unități, potrivit datelor Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA).

Dacia s-a alăturat altor branduri care au raportat vânzări în scădere. Marca autohtonp a raportat un declin de 36,6%: mai exact, a vândut doar 3.708 vehicule. E valabil și pentru branduri mai mari. Renault și Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 2,2% și, respectiv, 18,5% luna trecută, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 11,1%.

Vânzările Mercedes-Benz au scăzut, de asemenea, cu 3,3%, iar cele ale BMW cu 1,2%.

Sunt la mare căutare, însă, modelele electrice. Înmatriculările unor astfel de autoturisme au urcat cu 76% în februarie, la 8.154 unități, iar livrările de modele hibride au crescut cu 98% (la 30.000 de unități). Vânzările de mașini echipate cu motoare diesel au scăzut cu 13%, iar la cele echipate cu motoare pe benzină declinul a fost de 22%.

De ce a început 2020 prost pentru producătorii auto

2020 a debutat cu un declin al vânzărilor pentru marii producători pe piața auto din Europa, iar acest lucru se observă în cifre. Este prima perioadă de scădere abruptă din ultimele cinci luni. Și nu ține de interesul consumatorilor, e, mai degrabă, „vina” reglementărilor din domeniu.

Începutul de an a venit cu reguli mai dure privind emisiile și mulți constructori, printre care și Dacia, au fost prinși pe picior greșit. Nu s-au adaptat din timp și acum trebuie să tragă tare pentru restul anului. Decembrie a reprezentat un vârf pentru că dealerii s-au grăbit să-și înmatriculeze modelele.

Era de așteptat, așadar, declinul pe început de an.