Cât de mare a fost, de fapt, impactul pandemiei asupra climei

Cât de mare a fost, de fapt, impactul pandemiei asupra climei

Scăderea dramatică a gazelor cu efect de seră și a poluanților atmosferici observați în timpul izolării globale va avea un impact redus asupra planetei în ceea ce privește încălzirea globală, spun oamenii de știință.

Noua lor analiză sugerează că până în 2030, temperaturile globale vor fi doar cu 0,01 ° C mai scăzute decât se așteptau. Autorii subliniază însă că natura și-ar putea modifica în mod semnificativ perspectivele pe termen lung.

Astfel, un stimul “verde” puternic ar putea împiedica lumea să depășească 1,5C grade celsius de încălzire până la jumătatea acestui secol.

Studiile anterioare au stabilit deja că au existat modificări semnificative ale emisiilor de gaze cu efect de seră, deoarece sistemele de transport se opresc în întreaga lume ca răspuns la pandemie. Emisiile zilnice la nivel mondial de CO2 au scăzut cu 17% la apogeul crizei, conform BBC.

Noul studiu se bazează pe descoperiri prin utilizarea datelor de mobilitate globală de la Google și Apple

Cercetătorii au calculat modul în care 10 gaze diferite cu efect de seră și poluanți ai aerului s-au schimbat între februarie și iunie 2020 în 123 de țări. Ei au descoperit că scăderea a fost maximă în aprilie, cu CO2, oxizi de azot și alte emisii scăzând între 10-30% la nivel global, în principal din cauza scăderilor transportului de suprafață.

Dar această nouă lucrare arată că unele dintre scăderile gazelor cu efect de seră s-au anulat reciproc în ceea ce privește încălzirea.

Oxizii de azot din transport au, în mod normal, un impact de încălzire în atmosferă. În timp ce au scăzut cu 30%, aceștia au fost corelați cu o scădere a dioxidului de sulf, care provine în principal din arderea cărbunelui. Emisiile acestui gaz ajută la formarea aerosolilor, care reflectă lumina soarelui înapoi în spațiu și răcesc planeta. Această echilibrare, combinată cu caracterul temporar al restricțiilor pandemice, înseamnă că impactul asupra încălzirii până în 2030 va fi cu greu observat.

Echipa de cercetare spune că, dacă transportul se întoarce la ceea ce a fost și lumea investește puternic în combustibili fosili în timpul recuperării, există o probabilitate foarte mare ca lumea să depășească pragul de încălzire de 1,5C până în 2050.

„În orașe, soluția de a ține sub control temperatura este de a sprijini mersul pe bicicletă, inclusiv pe cele electrice și mersul pe jos, deoarece aceasta are beneficii multiple pentru climă, pentru reducerea poluării aerului și pentru sănătate. Iar în cel mai scurt timp, toate mașinile vor trebui să fie electrice”, a spus prof. Corinne Le Quéré, de la Universitatea din East Anglia, pentru BBC News.

Stimulul economic post-Covid ar putea ajuta în mare măsură să sprijine această schimbare în industria de fabricație a automobilelor, numai către producția de mașini electrice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI