21 oct. 2020 | 13:41

BCR, explicații importante: de ce ai nevoie de programare ca să mergi la bancă

ACTUALITATE
BCR, explicații importante: de ce ai nevoie de programare ca să mergi la bancă

BCR și-a adaptat programul vremurilor grele pe care le traversează România din cauza crizei sanitare. Și vine cu precizări importante legate de permiterea accesului în sucursale doar pe bază de programare.

Dacă ai nevoie să mergi la ghișeele sau birourile BCR în această perioadă ai nevoie de programare. E soluția găsită de bancă în plină pandemie. Pe de altă parte, sunt o serie de operațiuni pe care le poți face online, tocmai pentru a evita interacțiunea cu personalul băncii și cu alte persoane aflate în sucursală în interior.

Numai că decizia a stârnit ceva reacții în spațiul public. Iar BCR a venit acum cu explicații.

Precizări de la BCR: de ce ai nevoie de programare pentru a merge la bancă

BCR susține că majoritatea clienților sunt mulțumiți pentru că li se permite accesul în sucursale doar cu programare și că aproape jumătate dintre ei și-au dat seama că pot rezolva multe operațiuni de la distanță.

De când și-a anunțat decizia, BCR a primit nu mai puțin de 33.000 de cereri de programare, în doar două zile, o treime dintre acestea făcute chiar la ușa unităților. Obligativitatea unei programări pentru a intra într-o sucursală a intrat în vigoare luni, 19 octombrie.

“Nu am avut clienți nemulțumiți. Aproape jumătate din ei nu trebuiau să vină la bancă. Venind la bancă era un efort pentru ei, era și pentru noi. În condițiile de pandemie am zis de ce să nu avem covor roșu în toată țara?”” – spune Marian Ignat, director executiv de distribuție retail în BCR.

Banca va permite pentru două săptămâni acest sistem mixt – cu programări făcute fie la ușa sucursalei, fie online, până când clienții se vor obișnui cu acest sistem mixt.

“În momentul în care procesul de preluare a fost realizat unu la unu, acest lucru a condus ca în unități să nu avem probleme de contaminare”, spune Dana Dima, un alt reprezentant al băncii.

Multe operațiuni ale BCR s-au digitalizat și vor rămâne așa pentru multă vreme de acum încolo. Spre exemplu, jumătate dintre depozitele la termen și 90% dintre conturile de economii sunt constituite prin platforma de internet banking George.