Au început să curgă banii de la TikTok: creatorii care se îmbogățesc din clipurile scurte

Au început să curgă banii de la TikTok: creatorii care se îmbogățesc din clipurile scurte

Era doar o chestiune de timp până când cei mai prolifici creatori de conținut să înceapă să facă bani pe TikTok, iar inevitabilul s-a produs.

În urmă cu câteva săptămâni, cei de la TikTok au anunțat crearea unui fond pentru creatorii de conținut de pe platformă, Creators Fund. În valoarea de 200 de milioane de dolari, bugetul respectiv va fi folosit pentru a plăti personalități populare pentru conținutul pe care îl postează. Dacă totul merge bine, TikTok speră să crească acel buget până la un miliard de dolari în următorul an.

În prima fază a procesului de recompensare, 19 personalități online vor avea de beneficiat financiar pentru clipurile lor de pe TikTok. Lista îi include pe David Dobrik, Brittany Tomlinson, Cheyenne Jaz Wise, Justice Alexander, Michael Le, Marissa Ren și Ross Smith. Este important de reținut că, pe lângă cei care și-au început cariera online pe TikTok, foarte prolifici sunt și cei care au migrat de pe YouTube. Din această categorie fac parte Dobrik și Smith.

O poveste de succes foarte interesantă de pe TikTok vine de la Dr. Fayez (@lifeofadoctor), un medic la urgențe. Creatorul a strâns peste 500.000 de urmăritori în aplicație din 2019 și a devenit popular datorită clipurilor sale prin care desființează numeroase preconcepții legate de sănătate și îngrijiri medicale. În același timp, prin clipurile sale, oferă frânturi din viața de medic.

Foarte impresionant mai este Matt Gresia (@matgressia), un antreprenor care profită de funcționalitatea TikTok pentru a-și învăța urmăritorii principii de afaceri. Are peste 13 milioane de urmăritori pe TikTok.

Ca referință, pentru ca un creator de conținut să fie luat în calcul pentru monetizare pe TikTok trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani, un număr minim de 10.000 de urmăritori și să fi cumulat cel puțin 10.000 de vizualizări în ultimele 30 de zile doar prin postarea de conținut original care nu încalcă termenii și condițiile de utilizare ale platformei. De partea cealaltă a baricadei, pe YouTube, pentru a începe să câștigi bani, trebuie să ai mai mult de 1000 de abonați, iar clipurile tale să fi strâns mai multe de 4000 de ore de vizionare în ultimele 12 luni.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI