Amazon e plin de recenzii false: de ce e atât de greu să-ți dai seama care sunt?

Amazon e plin de recenzii false: de ce e atât de greu să-ți dai seama care sunt?

Încă de la începuturile Amazon, recenziile au fost cele pe care s-au bazat clienții pentru a determina calitatea și autenticitatea unui produs. Spre deosebire de site-urile obișnuite, care au câteva recenzii pentru fiecare produs, Amazon se poate mândri cu sute de mii de recenzii pentru produsele sale.

Din păcate, multe dintre aceste recenzii nu pot fi considerate veridice. Mii de recenzii false au inundat Amazon, Walmart, eBay și altele, pe măsură ce vânzările au crescut.

În iulie, UCLA (University of California) și USC (University of Southern California) au lansat un studiu care a identificat peste 20 de grupuri de recenzii false pe Facebook, cu o medie de 16.000 de membri.

În fiecare zi, în cazul a mai mult de 560 de postări, vânzătorii ofereau o rambursare sau o plată pentru recenziile pozitive, de obicei în jur de 6 dolari per recenzie.

Cumpărăturile online sunt mai nesigure

Implicațiile unor astfel de recenzii devin tot mai grave, deoarece cumpărătorii rămân acasă și fac din ce în ce mai multe cumpărături online.

În ultimele luni, recenziile false au stimulat vânzările de produse nesigure și au afectat afacerile pentru vânzătorii legitimi. Nume mari din comerț au fost determinate de acest lucru să rupă unele legături cu Amazon.

Amazon a declarat pentru CNBC că folosește “instrumente puternice de învățare automată și anchetatori calificați pentru a analiza peste 10 milioane de recenzii trimise săptămânal, cu scopul de a opri recenziile abuzive înainte de a fi publicate vreodată”.

Cu toate acestea, compania a eliminat recent 20.000 de recenzii după ce o anchetă a constatat că cei mai importanți recenzori Amazon din Marea Britanie se angajau în fraude.

CNBC explică într-un videoclip modul în care s-au infiltrat recenzii false pe Amazon și cum pot fi acestea identificate de către potențialii cumpărători. De asemenea, prezintă și demersurile pe care compania de miliarde de dolari le face pentru a opri dezinformarea.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: