25 sept. 2020 | 10:00

Aceasta e prima planetă din altă galaxie pe care cercetătorii tocmai au descoperit-o

Aceasa e doar o reprezentare artistică a planetei

Într-o galaxie foarte îndepărtată, o planetă imensă poate orbita în jurul unui sistem stelar binar. Dacă această planetă este reală, ar fi cea mai îndepărtată pe care am văzut-o vreodată – prima planetă găsită într-o altă galaxie.

O echipă de oameni de știință spune că a reperat ceea ce ar putea fi prima exoplanetă cunoscută dintr-o galaxie complet diferită.

Ar putea fi începutul descoperirii unei noi lumi

Ar putea exista miliarde de exoplanete în propria noastră galaxie, dar găsirea unor lumi noi chiar și în următoarele galaxii este mult mai dificilă. Acum, cu dovezi că un obiect de dimensiunea unei planete orbitează un sistem binar în galaxia Whirlpool, New Scientist raportează că o echipă de oameni de știință de la Harvard-Smithsonian ar fi putut, în cele din urmă, să facă o descoperire remarcabilă.

De-a lungul anilor, câțiva oameni de știință au găsit semne de exoplanete în alte galaxii, dar niciuna nu a fost confirmată vreodată. Același lucru este valabil și pentru această potențială exoplanetă, potrivit cercetărilor distribuite online săptămâna trecută. Dar totuși, oamenii de știință sunt cu prudență optimiști.

„Este interesant, dar nu neașteptat”, a declarat pentru New Scientist Angelle Tanner, astronomă din Universitatea de Stat din Mississippi, care nu a lucrat la acest studiu. „Nu există absolut niciun motiv să credem că nu ar exista planete în alte galaxii”, a adăugat ea.

Din păcate, orice confirmare ar putea fi la decenii întregi depărtare, relatează New Scientist. Echipa a găsit dovezi că un obiect de mărimea lui Saturn – potențial un gigant gazos în sine – a trecut în fața uneia dintre stelele din sistemul său binar. Dar, deoarece orbitează, de asemenea, la aproximativ aceeași distanță cu Saturn față de Soarele nostru, ar putea trece zeci de ani înainte să o facă din nou, moment în care oamenii de știință ar putea confirma descoperirea.

„Ar putea fi ceva care tocmai a trecut în fața acestui sistem, fără să se mai întoarcă niciodată”, a spus Tanner.