19 nov. 2019 | 11:50

Unii utilizatori renunță la Fitbit, iar asta îți arată câtă încredere au în Google

ACTUALITATE
Unii utilizatori renunță la Fitbit, iar asta îți arată câtă încredere au în Google

Google a anunțat că va cumpăra Fitbit, iar asta a venit ca o veste proastă pentru mulți dintre utilizatorii smartwatch-urilor, care se tem pentru siguranța datelor lor.

Compania a anunțat că va cumpăra Fitbit pentru 2,1 miliarde de dolari. Deși unii utilizatori ai smartwatch-urilor s-au declarat optimiști, în speranța că device-urile vor deveni și mai bune odată ce Google se va implica în dezvoltarea acestora, există o mare parte care a anunțat că va renunța să poarte ceasurile.

Motivul? Aceștia se tem că datele personale legate de sănătate vor ajunge la Google. În consecință, aceștia nu au încredere în companie că le va gestiona cum trebuie.

Fitbit a fost fondată în 2007, iar acum monitorizează datele legate de sănătate a aproximativ 28 de milioane de utilizatori. Compania a anunțat că datele acestora nu vor fi vândute către Google în scopuri de advertising. „Reguli de securitate și intimitate puternice au făcut parte din ADN-ul Fitbit încă din prima zi, iar acest lucru nu se va schimba”, a declarat compania.

Google cumpără Fitbit, iar utilizatorii renunță la smartwatch-uri

Cantitatea de date pe care un ceas inteligent le colectează este destul de mare: știe cât de mult și cât de bine dormi în fiecare noapte, câți pași faci pe zi și chiar cât ai pulsul în fiecare minut din zi, dar și perioada ciclului menstrual, în cazul femeilor. Iar astea sunt doar câteva dintre datele le care Fitbit are acces.

Odată ce Fitbit ajunge proprietatea Google, gigantul tech va avea, implicit, acces la toate aceste date despre utilizatorii săi. Numai că mulți dintre aceștia nu au încredere în Google, așa că au anunțat că vor renunța să mai folosească ceasurile inteligente odată ce vânzarea este finalizată.

Reacția utilizatorilor care au anunțat că renunță la Fitbit este una destul de normală. Asta mai ales dacă iei în considerare două lucruri importante.

Pe de-o parte, Google colectează deja o serie impresionantă de date despre utilizatorii săi, printre care și nume, vârstă, gen, stare civilă, locație, carieră, istoricul căutărilor pe web, etc. Pe baza acestor informații, creează profiluri ale utilizatorilor pentru a le arăta reclame. Dacă la astea se vor adăuga și informații detaliate legate de sănătate, intimitatea celor care folosesc serviciile va fi semnificativ redusă, consideră unii utilizatori.

Pe de altă parte, Google nu este cunoscută pentru protejarea datelor oamenilor. În noiembrie, autoritățile din Statele Unite au anunțat că vor începe o investigație în ceea ce privește practicile companiei de colectare de date legate de sănătate. În urma unui parteneriat cu Ascension, al doilea cel mai mare furnizor de servicii de sănătate din Statele Unite, Google a colectat informații detaliate despre sănătatea câtorva milioane de americani fără să-i fi informat pe aceștia sau pe medicii lor.

Google speră ca vânzarea să se oficializeze la începutul lui 2020. Rămâne de văzut cât va fi afectat numărul de utilizatori Fitbit.