Tinerii din generația ”millennials”, expuși la fraude financiare: de ce sunt mai ușor de înșelat

Tinerii din generația ”millennials”, expuși la fraude financiare: de ce sunt mai ușor de înșelat
08:12 02.09.2019

Un studiu recent realizat de britanici a atras atenția asupra predispoziției tinerilor născuți în anii 80 de a fi fraudați financiar.

Studiul a vizat mai multe generații de oameni, dar cei mai vulnerabili se pare că sunt cei din generația millennials. Aceștia mai sunt cunoscuți sub numele de generația Y sau Gen Y. Ei au fost precedați de generația X. Ca referință, se consideră că cei din generația millennials s-au născut la începutul anilor 80 și până la mijlocul anilor 90.

Conform studiului publicat de The Guardian, tinerii din generația descrisă mai sus sunt mai predispuși la a fi victimele unor escrocherii financiare, decât orice altă categorie de vârstă. Principalul motiv este derivat din relaxarea cu care fac achiziții online și își introduc cardul de credit în diverse aplicații sau site-uri mai mult sau mai puțin obscure. Infractorii profită de această predispoziție.

În medie, persoanele cu vârste între 18 și 34 de ani sunt fraudate de aproximativ 2630 de lire sterline sau 13.750 lei. Cea mai comună metodă de fraudare implică un apel ce pare să provină de la angajații unei bănci sau de la poliție.

Semnificativ mai greu de fraudat, dar de sume mai mari, sunt oamenii în vârstă, de peste 55 de ani. Ei pierd cei mai mulți bani comparativ cu celelalte categorii de vârstă, aproximativ 10.716 lire sterline sau 56.000 lei. Relativ la numărul total de fraude financiare înregistrate anual, ei sunt cel mai greu de convins. Ca referință, tinerii din generația Y sunt de patru ori mai des fraudați comparativ cu cei de peste 55 de ani.

Studiul a fost inițiat de cei de la Lloyds Bank din Regatul Unit și reprezintă doar o parte dintr-o campanie de informare pentru combaterea fraudelor financiare.  „Prioritatea noastră principală este de a proteja banii clienților noștri (…) Deși lucrăm 24/7 în culise, pentru a proteja clienții, în fiecare zi infractorii încearcă să înșele oamenii, convingându-i să le ofere informații personale, precum PIN-ul sau parola, sau să transfere bani.”, a explicat directorul departamentului de fraudă și infracțiuni financiare din cadrul băncii, Paul Davis.

Sursa: The Guardian