02 mai 2019 | 09:45

Telefonul chiar îți ascultă conversațiile? Adevărul ar putea fi mai sinistru

ACTUALITATE
Telefonul chiar îți ascultă conversațiile? Adevărul ar putea fi mai sinistru

Smartphone-ul tău îți ascultă conversațiile? Probabil că și tu te-ai întrebat asta, cel puțin o dată. Adevărul ar putea fi chiar mai sinistru.

Dacă ai un smartphone, probabil că și tu te-ai întrebat, cel puțin o dată, dacă te spionează. Este foarte probabil să ți se fi întâmplat să fi avut o conversație cu o persoană despre un anumit subiect apoi să-ți deschizi telefonul și să vezi o reclamă care se potrivește. De exemplu, să-ți apară o reclamă la un coș de picnic după ce ai avut o discuție despre planurile de grătar din weekend.

Ai putea crede că aplicația (fie ea Facebook sau Google) sau telefonul ți-ar putea înregistra conversațiile. Ei bine, este adevărat sau nu?

Tristan Harris, un fost angajat al Google, a explicat ceea ce se întâmplă de fapt atunci când primești acele reclame fix pe subiectul discuției. El susține că nu există nicio înregistrare secretă și explică modul în care este posibil să primești astfel de reclame.

Care ar putea fi explicația pentru astfel de coincidențe

„Știu sigur, iar datele arată asta, că aplicațiile nu-ți înregisstrează conversațiile. Cum este totuși posibil ca aceste aplicații să știe ce discuții ai avut? Deoarece în interiorul unui server Google sau în interiorul unui server Facebook există o păpușă mică, un fel de avatar de-al tău. O replică de-a ta. Astfel, aplicația nu trebuie să-ți asculte conversația pentru că a acumulat deja atâtea date despre tine (clickuri, like-uri etc), încât nu este nevoie, și face ca acel avatar să se comporte ca tine. Tot ce trebuie să fac este să simulez o conversație pe acel avatar și știu deja ce conversație ai avut fără să fiu nevoit să te înregistrez”, spune fostul angajat al Google.

Așa că nu, nu te ascultă nimeni în timp ce vorbești cu colegul de birou despre încălțăminte sau gadgeturi, ci adevărul este mai sinistru. Companiile mari ca Facebook sau Google au ajuns să te cunoască atât de bine, încât să-și dea seama ce ai putea vrea, ce ai putea cumpăra și așa mai departe.