STS a modificat sistemul 112 după cazul Caracal. Cum ar trebui să te ajute acum

STS a modificat sistemul 112 după cazul Caracal. Cum ar trebui să te ajute acum
14:42 01.11.2019

După tragedia din Caracal au ieșit la iveală hibele din sistemul 112. Sau, mai bine zis, cum suni să ceri ajutor, dar autoritățile nu ajung la tine. STS susține că a tras tare în ultima vreme pentru a rezolva problemele. Și a venit cu mai multe modificări.

Probleme din sistemul 112, numărul unic de urgență, au ieșit la iveală imediat după tragedia din Caracal. Alexandra Măceșanu, adolescenta pe care Gheorghe Dincă susține că a ucis-o, a sunat de trei ori la 112 pentru a cere ajutor. Nu l-a primit.

Mai mult, operatoarea de la dispecerat și polițistul de la celălalt capăt al firului au tratat-o cu dispreț pe tânără. Așa s-a descoperit că degeaba suni la 112 pentru că nu poți fi localizat în timp util. După tragedia din Caracal, Raed Arafat anunță mai multe măsuri. Unele chiar pe lângă subiect.

Unele au venit, altele nu.

STS anunță că a modernizat 112

STS susține că a venit cu mai multe modificări pentru eficientizarea sistemului 112, inclusiv testarea psihologică a operatorilor și cursuri pentru scăderea vulnerabilității emoționale și creșterea rezistenței la stres.

Serviciul de Telecomunicații Speciale insistă că personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale. De asemenea, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat.

Cât despre tehnologia AML, cea care permite localizarea imediată a apelantului, s-au făcut niște pași, dar nu suficienți. Au fost adoptate doar modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenție, identificării facile a apelantului și reducerii numărului de apeluri non-urgente.

Din punct de vedere tehnic, mai zice STS, s-au finalizat activitățile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanță cu detaliile de implementare a tehnologiei AML. În perioada următoare, vor avea loc și teste preliminare pentru operaționalizarea transmiterii informației de localizare.

În paralel cu aceste demersuri, au fost desfășurate activități de identificare a elementelor de infrastructură și a lucrărilor necesare pentru operaționalizarea dispeceratelor unice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI