Sfârșitul tragic pe care l-ar putea avea galaxia noastră în viitor

15:22 04.10.2019

Oamenii de știință au reușit, în sfârșit, să calculeze când se va ciocni galaxia noastră cu galaxia Andromeda. Coliziunea se va produce peste patru miliarde de ani, însă nu putem să nu ne întrebăm: ce se va întâmpla cu Terra?

Comportamentul bizar al galaxiei Andromeda îi îngrijorează pe specialiști. E cea mai apropiată de galaxia noastră, de unde și monitorizarea atentă a acesteia. Galaxia, care se află la o distanță relativ mică de Calea Lactee, are obiceiul de a se „hrăni” cu alte galaxii. Potrivit cercetătorilor, aceasta ar fi înghițit sute de galaxii până acum, printre care și M32p, care se număra printre cele mai mari galaxii din Univers.

Andromeda nu se află în atenția oamenilor de știință de ieri sau de azi, ci încă de când știința modernă a început să studieze astfel de fenomene. Așa au descoperit că, în urmă cu 10 miliarde de ani, Andromeda a distrus câteva galaxii mici.

De ce sunt cercetătorii preocupați de un eveniment atât de îndepărtat?

„Calea Lactee se va ciocni cu Andromeda în aproape patru miliarde de ani. Știind cu ce fel de monstru se confruntă galaxia noastră, este util să aflăm soarta ei”, a spus Dougal Mackey, autorul noului studiu realizat de Școala de Astronomie și Astrofizică de la Universitatea Națională din Australia.

Cât despre soarta pe care o avea Terra în urma coliziunii, specialiștii spun că nu va fi distrusă, dar impactul dintre cele două galaxii o va afecta drastic.

„Cred că este puțin probabil ca Pământul să fie distrus din punct de vedere fizic. Nu este exclus, însă de obicei corpurile cerești sunt suficient de îndepărtate în galaxii astfel încât coliziunile directe sunt rare. Cu toate acestea, este posibil ca Soarele să fie aruncat în spațiul intergalactic în urma coliziunii, iar apropierea de o altă stea ar putea perturba orbita Pământului astfel încât să nu mai poată suporta forme de viață”, a mai spus Mackey.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI