Schimbări aduse de parlamentari la „legea Uber”: ce trebuie să știe șoferii

Schimbări aduse de parlamentari la „legea Uber”: ce trebuie să știe șoferii
Sursa foto: Uber / Facebook
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
12:58 19.09.2019

Din iunie, există o lege pentru ridesharing. Uber, Bolt sau Yango sunt câteva dintre companiile care beneficiază de aceasta. Acum vin însă câteva modificări la lege. Una dintre ele e o veste bună pentru șoferii care încă nu au obținut autorizația.

Legea pentru servicii de ridesharing, cum sunt Uber, Bolt, Yango sau Clever Go, a trecut în iunie 2019. Guvernul a dat o ordonanță de urgență care să modifice actuala lege a transportului de persoane.

La acel moment, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a spus că OUG are în vedere definirea activităților de transport alternativ, dar și stabilirea obligațiilor care trebuie stabilite de platforme sau de conducătorii auto. Câteva dintre prevederile acelei ordonanțe sunt acum modificate.

Ce se schimbă la legea pentru servicii ca Uber sau Bolt?

Șoferii Uber, Bolt, Yango sau Clever Go trebuiau să obțină autorizație pentru acest transport alternativ până la 1 noiembrie 2019. Acum, termenul a fost modificat pentru 1 februarie 2020. Totodată, autovehiculele pot avea mai mult de cinci locuri, inclusiv locul șoferului. Aici fie vorbim de mașini cu două locuri (Uber are ca regulă că șoferii cu astfel de automobile nu se pot înscrie), fie mașini cu șapte locuri sau mai mult.

Altă schimbare este că firmele străine care au aplicații de ridesharing vor trebui să aibă în țară o filială înregistrată la Registrul Comerțului ca să poată activa în România. Acum, legislația prevede că acestea trebuie să aibă o sucursală, însă fără să fie precizat unde trebuie înregistrată.

O veste mai bună pentru șoferi e că pot lucra cu oricâte aplicații vor. Lucrul acesta se întâmplă și în prezent, cu oameni care lucrează și pe Uber, și pe Bolt. Acum, a fost introdus un alineat conform căruia șoferul poate avea contracte cu oricâți operatori dorește. Raportul comun al comisiei pentru comunicații și tehnologia informației și comisiei pentru transporturi și infrastructură poate fi consultat aici.

Deocamdată, modificările încă n-au fost adoptate. În momentul în care legea va fi publicată în Monitorul Oficial, vom ști exact în ce cadru se va desfășura activitatea de ridesharing în România.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Avocatnet