Schimbarea WhatsApp pe care o s-o urăști, dar pe care n-o poți opri

Schimbarea WhatsApp pe care o s-o urăști, dar pe care n-o poți opri
11:57 27.05.2019

WhatsApp e, de câțiva ani, sub comanda Facebook. Așa că era inevitabilă o schimbare fundamentală pentru serviciu, mai ales după ce fondatorii au părăsit compania.

Fondatorii WhatsApp au plecat rând pe rând de la Facebook. Unul dintre ei a mers până într-acolo încât să recomande renunțarea la rețeaua socială. Oricum ar fi, pentru acest serviciu de mesagerie urmează cea mai complicată perioadă. În timp ce, încă de la început, a fost gratuit într-o anumită măsură, iar de când e deținut de Facebook e gratuit pentru toți utilizatorii, situația nu va mai funcționa mult timp așa.

WhatsApp, de anul viitor, va afișa reclame în aplicație. Acum știm și cum vor arăta acestea și unde anume le vei vedea. De ce e o parte proastă, din momente ce serviciul rămâne gratuit? Pentru că afișarea reclamelor presupune, în fundal, o profilare a utilizatorului, adică a ta. Facebook deja face asta pe Messenger, pe Instagram și pe rețeaua socială, dar WhatsApp era ultimul teritoriu „curat”. Din 2020, nu va mai fi așa.

Ce înseamnă că vor fi afișate reclame pe WhatsApp

Reclame pe WhatsApp (1)
Olivier Ponteville ‏/ Twitter

În primă fază, aceste reclame vor fi afișate doar în secțiunea Status de pe WhatsApp. Această funcție din aplicație e similară celei de Stories de pe Instagram. Dacă nu folosești prea des acea funcție, probabilitatea să te confrunți cu reclame va rămâne nulă pentru încă o perioadă.

Ce nu-i cert încă e cât de departe va merge Facebook cu implementarea reclamelor în WhatsApp. Sigur, decizia va fi luată pe baza performanței lor. De exemplu, în Messenger, acestea sunt afișate între diferitele mesaje pe care le întreții cu cei din lista ta.

Reclame pe WhatsApp (1)
Olivier Ponteville ‏/ Twitter
Reclame pe WhatsApp (1)
Olivier Ponteville ‏/ Twitter

Reclamele în Stories sunt însă unul dintre cele mai eficiente moduri de-a livra astfel de mesaje. În funcție de cât de bună va fi profilarea utilizatorilor, se vor dezvolta și discuțiile despre intimitatea pe care o oferă WhatsApp, dar și cum sunt administrate datele.

Anul precedent a fost unul foarte complicat pentru Facebook din acest punct de vedere. WhatsApp, în prezent, e unul dintre cele trei servicii pe care compania are peste un miliard de utilizatori. Este, totodată, cel mai mare din lume, astfel că potențialul pentru reclame e, de asemenea, imens.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI