Proiectul românesc pentru care Moș Crăciun a venit deja: un grup norvegian preia jumătate din companie

Proiectul românesc pentru care Moș Crăciun a venit deja: un grup norvegian preia jumătate din companie
Sursa foto: SmartBill / Facebook
10:36 16.12.2019

Un grup norvegian evaluat la peste opt miliarde de euro a preluat 50% din compania românească SmartBill. Aceasta are peste 65.000 de clienți IMM. Fondatorii români păstrează însă controlul asupra companiei.

Grupul norvegian Visma, lider pe piața de servicii cloud din nordul Europei, e deja prezent în România cu birouri de R&D în Sibiu și Timișoara (peste 500 de angajați). Acum devine un jucător activ în piață. SmartBill, de cealaltă parte, a propus utilizatorilor săi soluția de contabilitate în cloud.

Această preluare făcută de Visma vizează fix întărirea prezenței pe zona de soluții cloud pentru conducerea și gestiunea afacerilor mici și mijlocii, în Europa de nord și Europa centrala și de est. SmartBill este o suită de aplicații cloud cu o prezență puternică pe piața din România. A fost fondată de Mircea Căpățînă și Ioana și Radu Hasan. Ei păstrează controlul asupra direcției în care se va dezvolta compania.

Totodată, în 2016, compania a atras o investiție de peste un milion de euro de la Catalyst Romania și Gecad Ventures. Rămân, de asemenea, în companie, la fel și Lucian Todea, investitor de tip angel, intrat în companie în 2013.

Ce au cumpărat norvegienii în România prin SmartBill

Ca afacere, SmartBill și-a multiplicat de cinci ori business-ul în ultimii patru ani, cu creșteri anuale de 50%. E liderul pieței de soluții financiar-contabile din România. Pe fondul digitalizării accelerate, astfel de soluții sunt de interes mai ales în piețe cum e cea românească, unde digitalizarea nu e chiar la cea mai înaltă cotă. Totodată, Visma își permite acum să spună că are prezență și aici și să capitalizeze pe ea în următorii ani, când industria aceasta se va dezvolta și mai mult.

SmartBill este primul ecosistem software de business din România, având ca principal obiectiv automatizarea proceselor, transferul de date, precum și emiterea de documente, eliminând astfel munca manuală, redundantă, de reintroducere de date în diverse sisteme. Un exemplu elocvent ar fi: informațiile unei comenzi dintr-un magazin online ajung până în balanța contabilă a ambelor părți, fără să mai fie introduse din nou, manual, în alte sisteme. În plus, procesarea de extrase bancare și de borderouri de la firmele de curierat duc automatizarea și mai departe. Scenariile pot fi numeroase și variate, SmartBill adresându-se oricărui tip de afacere.

Serviciile companiei românești sunt utilizate, în prezent, de peste 65.000 de clienți, de la PFA-uri, la companii mici și mijlocii, până la multinaționale. Sunt din toate sectoarele de business, precum servicii și comerț. Peste două milioane de documente sunt emise lunar prin intermediul platformei, iar valoarea acestora depășește patru miliarde de euro pe an.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: