27 iun. 2019 | 11:54

Yango, rivalul lui Uber, este aici și are prețuri mai bune pentru tine

ACTUALITATE
Yango, rivalul lui Uber, este aici și are prețuri mai bune pentru tine

Uber, Bolt sau Clever Go au un nou rival în București. Se numește Yango și vine de la Google al Rusiei și are pentru tine prețuri bune.

Yango, aplicație digitală de e-hailing, ce operează în prezent în 16 țări din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, este disponibilă de astăzi, 27 iunie, în București. România este a cincea țară a Uniunii Europene în care serviciul este disponibil. De ce te interesează încă un serviciu de transport în București? Pentru că promite să fie mai bun, dar mai ieftin decât alternativele.

Călătoriile comandate prin intermediul aplicației pornesc de la prețul de 5 lei cu discount, care include rezervarea mașinii, o distanță de 3 km și o durată a cursei de 7 minute.  Asta înseamnă că un drum din Drumul Taberei către Centrul Vechi te costă cam 10 lei, iar o cursă din Piața Muncii până în Pipera ar fi 11,5 lei. Prețul pe kilometri va fi de 1,5 lei, iar pe minut de 0,2 lei.

Cel puțin în acest moment. Oficialii nu au spus dacă acestea prețuri vor rămâne pe parcursul anului sau se vor schimba. De asemenea, nu există în plan, deocamdată, implementarea unei funcții de surge (creștere a prețului în funcție de cerere), cum au alte companii precum Uber sau Bolt.

Plata curselor s-ar putea face cash sau cu cardul, dar în acest moment este disponibilă doar prin card bancar.

Yango, un nou serviciu de transport de tip Uber, intră în București

La fel ca și la Uber sau alte servicii, și aici poți nota experiența de călătorie. Șoferii cu cele mai bune evaluări primesc mai multe comenzi, în timp ce șoferii care primesc rating-uri scăzute vor primi mai puține curse sau, în cel mai rău caz, le poate fi refuzat accesul la serviciu (temporar sau permanent).

„Clienții vor alege Yango datorită prețurilor mai accesibile, pe care noi ni le permitem să le oferim datorită tehnologiilor noastre. Al doilea lucru ar fi calitatea. Ne asigurăm că mașinile sunt bine întreținute, iar șoferii au primit trainingurile necesare”, explică Andrei Voicu, Director Regional Yango pentru România și Republica Moldova, diferența dintre Yango și celelalte servicii de e-hailing.

Alte funcționalități pe care aplicația le are sunt posibilitatea de a comanda mai multe curse dintr-o dată și posibilitatea creări unui cont de familie pentru a plăti cursele cu același card. Un lucru inedit este faptul că aplicația traduce automat conversația dintre client și șofer (util pentru transportul în alte țări).

Yango nu lucrează direct cu persoane fizice, ci prin parteneri care au flote și șoferi. În acest moment, compania are în jur de 50 de parteneri în piață, ce au împreună aproape 3000 de șoferi. De asemenea, Yango, în acest moment nu are comision, spre deosebire de Uber sau Bolt. „Putem ține acest comision 0% pe o perioadă nederminată. Totuși, suntem un business și trebuie să facem bani, dar atunci când introducem un comision ne uităm la caracteristicile pieței. Avem țări cu comision cu 3%, 5%, 7%”, spune Andrei Voicu.

Așadar, piața de transport alternativ din București a devenit și mai aglomerată, iar asta nu poate fi decât un plus pentru consumator. ”

„Piața locală este foarte mare. Sunt cam două milioane de oameni înregistrați în București, dar realist vorbind cred că numărul ajunge la patru milioane. Transportul public nu este cel mai eficient. Cred că există loc pentru toată lumea. Obiectivul nostru este să fim numărul unu în piață”, încheie directorul regional Yango pentru România.