Piața de like-uri și urmăritori de pe Instagram: cum poți deveni un influencer de fațadă

Piața de like-uri și urmăritori de pe Instagram: cum poți deveni un influencer de fațadă
14:02 20.11.2019

Să fii influencer pe Instagram e foarte profitabil, iar acum mai oricine poate face asta mai ușor, prin cumpărarea unor like-uri și a unor urmăritori.

În ziua de azi, dacă ai suficienți urmăritori și suficiente like-uri pe profilurile de pe rețelele sociale, poți încasa niște sume destul de frumoase. Totul funcționează simplu: brandurile plătesc influencerii să posteze despre produsele lor pe rețelele sociale, iar cei care văd postările cumpără respectivele produse sau servicii. Industria este estimată să valoreze miliarde de dolari pe an și este principalul mod prin care fac bani din online.

De aici s-a născut o adevărată piață de like-uri și urmăritori pe rețelele sociale. Astfel, cei care cumpără așa ceva vor să adune suficienți urmăritori pe Instagram pentru a deveni influenceri. De aici, implicit, vin și banii.

O căutare rapidă pe Google îți arată zeci de site-uri care oferă atât de mulți urmăritori și aprecieri cât ești dispus să plătești.  Prețurile pentru 1.000 de urmăritori, de exemplu, variază de la 10 la 15 dolari.

„Am descoperit că 20-30% dintre influenceri își vor umfla în mod artificial măsurătorile într-un fel sau altul, fie că vor cumpăra urmăritori falsi, like-uri false, comentarii sau chiar vizualizări la story-uri”, spune Andrew Hogue, cercetător și dezvoltator în cadrul IG Audit, un instrument online utilizat pentru a estima numărul de urmăritori falși pe profilurile Instagram.

Influencerii cu milioane de urmăritori pot primi zeci de mii de dolari pentru o singură postare, dar chiar și cei cu cifre mai mici fac sume frumușele.

Cum poți cumpăra urmăritori și like-uri pe Instagram

Un jurnalist BBC a realizat acest experiment. A creat un profil de Instagram concentrat pe paste, pe care l-a numit @londonpastaguy. A găsit apoi un site de pe care a cumpărat 1.000 de urmăritori, cu 15 dolari. În doar câteva minute, a urmat un val de notificări care îl anunțau că are cam 500 de noi urmăritori. Încă 300 au urmat pe parcursul zilelor următoare. În momentul în care și-a împărtățit experiența, jurnalistul spunea că din cei 1003 urmăritori de pe contul său de Instagram, doar trei erau reali.

Hogue spune că aceste înșelătorii devin din ce în ce mai sofisticate. De exemplu, există acum servicii prin care se creează grupuri de influenceri care dau like și comentează la postările celorlalți pentru a le face să pară mai populare.

Ca să știi, cumpărarea sau vânzarea de profiluri false contravine termenilor și condițiilor Instagram.

Cel mai mult de suferit au brandurile. Ar putea crede că investiția într-un influencer le-ar putea face profiturile să crească, însă acesta nu este cazul atunci când profilurile care urmăresc un alt cont sunt false.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: BBC