22 iul. 2019 | 13:30

Industria de media din România crește datorită Netflix și jocurilor video

ACTUALITATE
Industria de media din România crește datorită Netflix și jocurilor video

Industria de media și divertisment din România va atinge în 2019 pragul de 3 miliarde de dolari, în creștere cu 7,1% comparativ cu 2018, iar asta datorită jocurilor video, dar și a serviciilor ca Netflix.

Valoarea pieței de servicii ca Netflix și HBO Go din România a avut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment, de circa cinci ori, din 2014 până în prezent, iar acum estimată la 24 milioane dolari.

Până în 2023, va continua să fie cel mai dinamic segment din piața media și va avea o rată medie anuală de creștere de 18,7%, ajungând la 44 milioane dolari.

A doua cea mai mare creștere la nivelul pieței este estimată pentru segmentul de jocuri video și e-sports (sporturi electronice), de 10,79%, atingând 136 milioane dolari în acest an și 187 milioane dolari în anul 2023.

Pe al treilea loc se află publicitatea pe internet, cu un avans mediu anual de 9,5%, de la o valoare de 112 milioane dolari în acest an la 157 milioane dolari peste patru ani.

Internetul, cea mai mare contribuție la industria media din România

Cu toate acestea, cea mai mare contribuție la industria media o au cheltuielile pentru accesul la internet. Acestea dețin prima poziție și însumează 1,31 de miliarde de dolari. Până în 2023, acestea vor totaliza 1,77 miliarde dolari, reprezentând 46% din piață.

Al doilea segment din România care generează cele mai mari venituri este reprezentat de TV și conținutul video. Televiziunea și conținutul video consumat acasă vor avea o ușoară creștere, previzionată la 1,56%, care va genera venituri de 537 milioane dolari în 2023, comparativ cu 506 milioane dolari în 2019.

Pe locul trei se situează veniturile din publicitate TV, ce ar trebui să ajungă la 384 de milioane de dolari în acest an și la 529 de milioane de dolari în 2023.

Un segment interesant este cel al radio-ului, muzicii și podcastului. După doi ani de scădere, acesta este așteptat să crească de la 35 de milioane de dolari în acest an la 41 de milioane de dolari, peste patru ani.

Piața de carte din România va urca de la 109 milioane dolari în 2019 la 119 milioane de dolari în 2023, iar vânzarea de bilete va rămâne pentru industria cinematografică principala sursă de venituri, care vor atinge aproximativ 97 de milioane dolari până în 2023.

În schimb, segmentul ziarelor și revistelor tipărite din România își va continua scăderea din ultimii ani, în linie cu evoluția globală, de la 89 milioane dolari în 2019 la 77 milioane dolari în 2023. Cu toate că tot mai mulți oameni citesc presa online, doar 11% din cititor plătesc pentru știri online.

Industria de media și divertisment din România se află pe o pantă ascendentă, însă rămâne cea mai mică piață din Europa Centrală și de Est.