H&M îți va închiria haine, ca să-ți arate că-i pasă de schimbarea climatică

H&M îți va închiria haine, ca să-ți arate că-i pasă de schimbarea climatică
11:10 29.11.2019

H&M vrea să-ți arate că se preocupă de mediu și testează acum o nouă modalitate prin care poți intra în posesia articolelor vestimentare.

Brandul suedez este extrem de răspândit și la noi în țară. Practic, nu prea există mall sau centru comercial care să nu aibă magazinul. Acum, compania încearcă să ia măsuri prin care să contribuie la lupta contra schimbărilor climatice.

În acest sens, testează un serviciu prin care poți să-ți închiriezi hainele pe care vrei să le porți. Astfel, clienții magazinului pot închiria articole vestimentare pentru un preț de 350 de coroane suedeze, echivalentul a aproximativ 160 de lei. Totuși, această colecție H&M este limitată la 50 de articole, pe care le vor putea închiria doar cei înscriși în programul de loialitate al companiei.

Momentan, serviciul nu este disponibl decât într-un magazin Stockholm. Totuși, spune că va supraveghea cum funcționează totul pe o perioadă de trei luni. Va hotărî apoi dacă merită să extindă serviciul.

Cum încearcă H&M să lupte cu schimbarea climatică

Poate pare greu de crezut, dar industria modei are efecte extrem de negative asupra mediului înconjurător. Ca să înțelegi mai bine, este responsabilă pentru 10% din emisiile de gaze cu efect de seră din atmosferă.

De asemenea, consumă mai multă energie decât industria aviatică. Toate etapele de prelucrare a hainelor consumă energie: producerea țesăturilor și fabricarea textilelor, până la transportul și vânzarea hainelor către clienți. De fapt, e nevoie de zece ori mai multă energie electrică pentru a produce o tonă de textile decât este necesară pentru producerea unei tone de sticlă.

Astfel, prin închirierea articolelor vestimentare, H&M încearcă să contribuie la reducerea acestor efecte negative. Karl-Johan Persson, CEO-ul companiei, spune că și-a dat seama că e nevoie să reducă impactul asupra mediului pe care compania sa îl are. Până în 2040, compania intenționează să ajungă la punctul în care să nu mai emită deloc gaze cu efect de seră.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Bloomberg