Facebook, amendată cu 5 miliarde de dolari: la ce schimbări ne putem aștepta de la Zuckerberg

Facebook, amendată cu 5 miliarde de dolari: la ce schimbări ne putem aștepta de la Zuckerberg
07:44 25.07.2019

În ultimii ani, Facebook a primit o serie de amenzi generoase, dar cea de cinci miliarde de dolari de la FTC s-ar putea să fie totuși cea mai mare din toate timpurile.

După luni de negocieri între oficialii Comisiei Federale de Comerț din Statele Unite (FTC) și Facebook, compania americană a aceptat să plătească o amendă de cinci miliarde de dolari. Motivația din spatele valorii respective are legătură cu încălcarea intimității utilizatorilor și ignorarea unor principii de bază legate de securitatea datelor.

Analiza care a dus la amenda fabuloasă a fost inițiată în 2018, după ce au ajuns online detalii despre scandalul Cambridge Analytica. La momentul respectiv, s-a dovedit că o companie independentă a putut colecta fără probleme datele personale a milioane de utilizatori de Facebook, fără consimțământul lor. Ulterior, acele informații private au fost folosite într-o serie de campanii publicitare care, în final, au influențat semnificativ rezultatelel alegerilor din SUA. Același lucru s-a întâmplat și în cazul votului pentru Brexit.

O altă consecință a negocierii dintre FTC și Facebook, pe lângă amenda generoasă, ține de un angajament din partea celei mai mari rețele sociale. Compania condusă de Mark Zuckerberg promite să implementeze măsuri mult mai deștepte pentru a proteja datele utilizatorilor, pe viitor. ”Vom fi mult mai robuști în a ne asigura că identificăm, analizăm și mitigăm riscurile legate de intimitate. Vom adopta noi tipuri de abordare pentru a documenta mai detaliat deciziile pe care le luăm și vom monitoriza impactul lor. Vom introduce controale mai tehnice pentru a automatiza mai bine măsurile de securitate.”, se arată în comunicatul de presă publicat de Facebook după primirea amenzii.

La ora actuală, Facebook se află într-un audit intern cât se poate de profund, pentru analizarea propriilor sisteme și găsirea de noi probleme legate de securitatea datelor utilizatorilor. În plus, compania va încerca să fie mult mai eficientă în remedierea lor.