De ce au ajuns hackerii să lovească tot mai des în companii

De ce au ajuns hackerii să lovească tot mai des în companii
15:10 03.10.2019

Ca utilizator, amenințarea atacurilor cibernetice s-a accentuat în ultimii cinci ani. Mai ales din cauza amenințărilor de tip ransomware care îți criptează datele. Dar nu doar utilizatorii obișnuiți au probleme, ci și companiile.

Circa șase din zece companii au suferit o breșă de securitate informatică în ultimii trei ani, susține Bitdefender într-o analiză a securității cibernetice. O treime dintre specialiștii în securitate IT care nu au avut de-a face cu incidente spun că e foarte probabil să fie victime fără să știe asta.

Ponderea companiilor care s-au confruntat cu incidente în primele șase luni din 2019 este de un sfert, față de 32% pentru întreg anul trecut. În caz că te gândești la cauză, ei bine, nu-i chiar surprinzătoare.

Fiecare angajat are partea lui de responsabilitate la un așa nivel

Peste jumătate dintre specialiștii în securitate IT sunt îngrijorați în legătură cu nivelul de pregătire în ansamblu al companiei de a face față unui atac global. Nu-i deloc de mirare cât timp 57% spun că tocmai managementul respectă cel mai puțin politica de securitate informatică. Cel mai adesea, directorii sunt reticenți la politicile de securitate IT și încearcă fie să le întârzie, fie nu le respectă după ce intră în vigoare. În mare parte, se consideră exceptați de la reguli.

O treime dintre respondenți au constatat că angajaților din companiile în care lucrează le lipsesc cunoștințe de bază de securitate informatică. De aceea, 49% dintre respondenți spun că duc și acasă grijile legate de iminența unui atac informatic asupra organizației, în mare parte din cauza constrângerilor legate de buget și de personalul calificat.

În ceea ce privește rapiditatea unui atac, unul din trei specialiști IT spune că ar avea nevoie de o săptămână sau chiar mai mult pentru a depista un atac informatic avansat. Consecințe ale unei breșe nedepistate pot fi întreruperea activității businessului (43%), costurile reputaționale (38%) și scăderea vânzărilor (37%), însă îngrijorarea cea mai mare se leagă de pierderea încrederii clienților.

Studiul a fost realizat în iulie 2019 pentru un eșantion reprezentativ de peste 6.000 de specialiști în securitate informatică din Europa, SUA și Australia, din companii cu peste 10.000 de angajați.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI