17 ian. 2019 | 14:30

Oamenii nu au încredere nici în familie în privința datelor online

ACTUALITATE
Oamenii nu au încredere nici în familie în privința datelor online

De la infractorii cibernetici, la propriul guvern, angajatori și chiar membrii familiei, oameni sunt îngrijorați în legătură cu cine le-ar putea accesa viața online.

Un studiu efectuat în rândul companiilor de dimensiuni medii și al utilizatorilor individuali arată că mulți sunt confuzi și nu au încredere în nimeni când vine vorba de intimitatea și securitatea datelor lor online.

Cercetarea a arătat că oamenii se tem că hackerii, guvernele proprii și cele străine, angajatorii și chiar prietenii și familia le-ar putea accesa datele online și se gândesc cum i-ar putea împiedica.

Principalii intruși au fost, deloc surprinzător, considerați infractorii cibernetici – 45% dintre companii și 47% dintre utilizatorii individuali sunt preocupați să își protejeze datele de atacuri malware. Acest lucru este urmat îndeaproape de dorința de a se proteja de propriul guvern (36% și, respectiv, 33%) și guverne și companii străine (30% și 26%).

Un respondent din trei din rândul companiilor (29%) se teme că angajatorul său i-ar putea obține datele online, în timp ce un sfert (26%) dintre utilizatorii individuali se tem că familia le-ar putea accesa datele.

Aceste temeri s-au extins în aria securității cibernetice, existând o confuzie generalizată în legătură cu informațiile pe care furnizorii de soluții le-ar putea accesa. Numeroși respondenți se tem că furnizorul lor le-ar putea colecta datele online, opiniile, localizarea și obiceiurile de navigare pe Internet și apoi să transmită aceste informații unor entități străine.

Însă, vasta majoritate (87% dintre companii și 82% dintre persoanele fizice) au încredere că furnizorul lor de securitate se comportă etic în ceea ce privește colectarea și utilizarea datelor lor.

Rezultatele sugerează că actualul context din securitatea cibernetică a creat, atât pentru companii, cât și pentru utilizatorii individuali, un mediu de frică, incertitudine și îndoială, care i-a determinat pe mulți să nu mai aibă încredere în nimeni în mediul online.

Studiul independent, comandat de Kaspersky Lab și realizat de Applied Marketing Research, a avut un eșantion de 600 de companii mijlocii cu angajați în domeniul securității IT, precum și 6000 de utilizatori individuali, cu soluții de securitate instalate pe dispozitivele lor, provenind, în proporții egale, din Franța, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și SUA.