05 nov. 2019 | 12:45

Dacia electrică poate da peste cap planurile Volkswagen. Când se lansează?

ACTUALITATE
Dacia electrică poate da peste cap planurile Volkswagen. Când se lansează?

În ultimii doi ani au tot ajuns în presă informații despre Dacia electrică. Acum, planul ar fi definitivat chiar și cu o perioadă de lansare. În același timp, Volkswagen a băgat în producție o mașină electrică nouă. Lupta va fi strânsă, dar Dacia are un avantaj.

Renault se pregătește să aibă o Dacia electrică sau cel puțin hibrid. Asta pentru că UE pune presiuni pe producătorii auto să reducă emisiile de CO2, dar și pentru că Dacia încă n-are o mașină pentru piața care se dezvoltă acum.

Ce aflăm acum, conform unor surse din Renault, e că Dacia electrică va exista și foarte probabil va purta numele K-ZE. Dacia electrică ar fi pregătită pentru lansare în 2021. Vestea și mai bună? Renault va vinde mașina, sub marca Dacia, chiar și în Franța.

De ce Dacia poate să bată Volkswagen la acest capitol

Volkswagen a anunțat că modelul ID.3 intră în producție. E o mașină compactă, electrică, dar care costă mult, aproape de 30.000 de euro. Dar au fost deja înregistrate 35.000 de precomenzi, pentru că brandul Volkswagen e suficient de puternic cât să motiveze clienții.

Volkswagen ID3 este un hatchback 100% electric disponibil în versiuni de 150 CP sau 204 CP, în timp ce bateria va fi disponibilă în variante de 77 kWh, 58 kWh și 45 kW.

Spre comparație, Renault K-ZE pe care va fi bazată și Dacia electrică, are o autonomie de 271 de kilometri și o viteză maximă de 105 km/h. Ținta e să atragă navetiști și oameni care circulă mult prin oraș, adică acolo unde e cea mai mare problemă cu poluarea mașinilor. Motorul e de 45 CP, dar în oraș e suficient. Partea mai bună e că bateria poate fi încărcată până la 80% în 30 de minute.

Prețul, în China, e între 7.900 și 9.200 de euro. Prețurilor le-au fost aplicate și niște reduceri oferite de stat. Astfel, în Europa, ar trebui să ajungă la circa 10.000 de euro. Dar acesta e marele avantaj: Dacia electrică poate câștiga cotă de piață în fața altor companii prin preț, așa cum a făcut-o până acum cu modele clasice.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele