06 mai 2019 | 12:36

Adevărul despre Dacia Duster: cât consumă, de fapt, SUV-ul românesc

ACTUALITATE
Adevărul despre Dacia Duster: cât consumă, de fapt, SUV-ul românesc

Dacia vândută în străinătate este tot mai atent studiată pentru că oferă performanțe bune la cel mai mic preț de pe piața auto. De această dată, niște jurnaliști spanioli au testat Dacia Duster ca să vadă care e consumul real de carburant.

La fel ca restul producătorilor auto, compania românească se laudă că oferă mașini cu un consum de carburant redus și emisii poluante aflate sub limita acceptată de legislația în vigoare. Evident, abia după ce o cumperi descoperi că mașina ta nu consumă chiar exact ca în cartea tehnică sau în broșura de prezentare.

Spaniolii de la El Desmarque au testat două versiuni diferite Dacia Duster ca să vadă care este consumul real de carburant. Rezultatele obținute sunt discutabile, mai ales că nu au dat detalii despre condițiile în care au fost testate, nici dacă au rulat în mediul urban au extra-urban.

Cât consumă o Dacia Duster pe motorină, în străinătate

Ei au avut la dispoziție un Duster diesel, dar versiunea mai „veche”, un dCi de 95 de cai-putere, cu tracțiune 4×2 și cutie de viteze manuală.

A doua mașină testată a fost tot un Duster, dar un diesel dCi de 115 cai-putere, cu tracțiune 4×4 și cutie de viteze manuală.
Sursa citată precizează că în cazul SUV-ului cu motor mai slab, consumul mediu de carburant a fost între 5,1 și 5,6 litri la suta de kilometri, ceea ce înseamnă că au testat mașinile fie în mai multe stiluri de condus, fie în mediu urban și extra-urban (ori ambele).

În cazul Duster-ului de de 115 cai-putere consumul mediu a urcat până la 5,8 litri la suta de kilometri. Era evident că un motor mai puternic consumă mai mult, dar n-aș zice că este o diferență mare. Totuși, El Desmarque este destul de evaziv și nu oferă destule detalii despre acele teste.

Străinii din vestul Europei au început să fie tot mai interesați de mașinile românești, cu motoare și tehnologie Renault, datorită prețului foarte mic. Faptul că Dacia este afiliată producătorului francez îi conferă un atuu și o face mai tentantă.

Reamintim că anul trecut, Dacia a înlocuit motorizarea clasică dCi cu Blue dCi, tehnologie germană care reduce drastic emisiile poluante ale motorului pe motorină. A fost o mișcare inteligentă din partea companiei românești, având în vedere că normele privind reglementarea cantității de poluare se vor înăspri în anii care vor urma.