Coca-Cola și Pepsi au cedat presiunilor: decizia radicală luată vizavi de plastic

Coca-Cola și Pepsi au cedat presiunilor: decizia radicală luată vizavi de plastic
09:02 24.07.2019

Coca-Cola și PepsiCo nu au cele mai sănătoase produse din lume, dar măcar vor face un gest drăguț pentru mediu, printr-o decizie radicală luată vizavi de plastic.

Popularitatea mașinilor electrice a crescut incredibil de greu în ultimele decenii din cauza giganților care făceau lobby la guvernele mai multor state pentru consumul de petrol. Același principiu se aplică și în alte câteva industrii în frunte cu cea producătoare de plastic.

Unele dintre cele mai puternice companii din lume sunt afiliate la Asociația Industriei de Plastic. Aceasta este o autoritate cu o putere financiară fabuloasă al cărei scop unic este de a influența legislația în mai multe țări când vine vorba de restricțiile legate de utilizarea plasticului. Practic, donează sume de bani generoase unor politicieni pentru a pune bețe în roate unor legi care interzic sacoșele de plastic și încurajează ambalajele reciclabile.

Coca-Cola și PepsiCo au investit foarte mulți bani în asociația respectivă dar, înainte de finele lui 2019, au decis să iasă din acel parteneriat. În ultimii ani, mai multe companii s-au retras din Asociația Industriei de Plastic, printre care și Clorox, Becton Dickinson, Ecolab. Cei mai importanți jucători din industria sucurilor și-au alăturat de curând numele listei respective. Cei mai mulți au citat ca motiv pentru ieșirea din grup neînțelegerile legate de legislația referitoare la pungile de plastic.

”Ne-am retras anul acesta din cauza poziției pe care organizația o avea, care nu era în totalitate corespunzătoare cu angajamentele și scopurile noastre”, a declarat un purtător de cuvânt Coca-Cola pentru CNBC. Purtătorul de cuvânt al PepsiCo a insistat pe faptul că motivul inițial de participare în grup a fost de a monitoriza inovația în materie de plastic. Pepsi se va retrage din Asociația Industriei de Plastic la sfârșitul acestui an ”din moment ce nu participă la promovarea politicilor asociației”.

În continuare, în asociația respectivă există companii cu putere financiară foarte mare, ca Walmart, Toyota sau SC Johson. Decizia celor de la Coca-Cola și PepsiCo vine după ce Greenpeace le-a numit anul trecut ca fiind companiile responsabile de cele mai mari cantități de deșeuri din plastic de pe mapamond.

Sursa: CNBC