De ce nu știm cât de bună sau proastă e Coca-Cola în România față de alte țări

De ce nu știm cât de bună sau proastă e Coca-Cola în România față de alte țări
11:43 25.06.2019

E posibil ca anumite alimente din România să aibă cu totul altă compoziție decât în alte state europene, dar țara noastră a preferat să nu știe exact.

Comisia Europeană a publicat recent un studiu cu privire la diferențele de compoziție ale produselor alimentare dintre statele din UE. Motivul derulării acestuia a fost unul simplu: își propunea să afle dacă în țările membre ale Uniunii Europene se comercializează produse sub același brand, dar care nu sunt tocmai la fel peste tot pentru că au, de fapt, compoziții diferite.

Totuși, România a preferat să nu participe la acest studiu, așa că nu a trimis informațiile necesare către cei care au realizat studiul. Țara noastră face parte din alte nouă state membre care au preferat să țină datele pentru ele. Asta e interesant mai ales luând în considerare faptul că oficialii PSD au susținut mereu că vor să interzică standardele duble în ceea ce privește produsele alimentare.

Ce a arătat studiul la care România nu a participat

La studiu au participat 19 state europene, iar Comisia Europeană a luat în considerare 113 brand-uri și 15 produse vândute sub marca respectivă. Astfel, statele UE care au binevoit să participe la studiu au trimis informații de pe eticheta acestor produse. De asemenea, s-au comparat și felul în care produsele sunt ambalate, pentru a observa și diferențe la nivel de aspect.

Astfel, cercetătorii au descoperit că 23% dintre produse au fost identice, atât din punct de vedere al ambalajului, cât și al compoziției.

Ca să îți dai seama că în România o Cola poate e diferită de una în alte state, ar trebui să iei în considerare rezultatele studiului. Cercetătorii au descoperit că 9% dintre produsele prezentate identic în cadrul unor state UE aveau o compoziție diferită. Astfel, chiar dacă ambalajul era perfect identic, ingredientele puteau să fie altele. Pe de altă parte, 22% dintre produsele prezentate într-un mod similar, cu ambalaje asemănătoare, au avut totuși o compoziție diferită, în ceea ce privește ingredientele.

Totuși, diferența de compoziție nu ar însemna neapărat o diferență la nivel de calitate.

Sursa: Euractiv