Modul penibil prin care Firea vrea să convingă tinerii să ia autobuzul

Modul penibil prin care Firea vrea să convingă tinerii să ia autobuzul
13:02 21.06.2019

Gabriela Firea, prin Primăria București, a găsit o metodă cât se poate de penibilă pentru a promova transportul în comun din Capitală.

Ca să convingă tinerii să lase mașina acasă și să ia autobuzul, Primăria București a realizat o companie cu vloggeri, influenceri și cântăreți. Campania înseamnă un clip video/imn realizat de un cântăreț pe nume What’s Up (WhatsApp era luat) și de o tipă Jo. Versurile? De clasa a doua („Iau autobuzul/ Nu conduc, predau controlul (…) Urcă-te-n autobuz/ Pierde-te-n decor /Nu mai sta blocat la semafor”.)

Instrumental? Probabil că o găsești pe vreun site cu muzică gratis. În fine, să trecem la clipul excelent de promovare a STB-ului.

Mihai Hash, Alex Ghiduș, BRomania, What’s Up și Jo se dau jos din mașini luxoase (Mercedes, BMW sau Range Rover) ca să călătorească cu autobuzul. De ce? Pentru că s-au săturat să stea în trafic la semafor. Soluția gândită de ei? Să meargă cu autobuzul, frate!

Vloggeri și influencerii se dau jos din mașini luxoase pentru autobuz (măcar pentru o zi)

Trebuie să fii de-a dreptul provincial să crezi că un autobuz ajunge mai repede la destinație decât o mașină. Mai mult, mersul cu autobuzul în acest clip pare că este chiar civilizat. Lumea plătește bilet, totul e curat și frumos.

Da’ înțeleg că nu aveau cum să arate în clip jegul din autobuze, aparate de taxare stricate, oamenii străzii care dorm pe scaune, broboanele de transpirație ale persoanelor înghesuite într-un 311 și nici nu aveau cum să captureze mirosul excelent de transpirație stătută pe care-l regăsești în orice autobuz din București.

Practic, acest clip este realizat într-o realitate paralelă, o realitate unde vedem un București în care traficul e relaxat, autobuzele sunt goale, au chiar și aer condiționat și „wifi oferit de STB”. O minune!

Reprezentanții STB nu au vrut să dea detalii despre cât a costat clipul. Nici PMB nu a oferit vreun răspuns până la această oră. Totuși, cei de la Paginademedia.ro spun că bugetul campaniei, despre care STB spune că va avea mai multe etape, este de 954.900 de lei (ce păcat că nu au putut să-l ducă până la 1 milion), adică aproximativ 200.000 de euro. Primăria intră în faliment, dar măcar avem un clip de promovare al transportului în comun din București.

Melodia a fost lansată chiar în ziua în care STB – Societatea de Transport București – aniversează 110 ani de la înființare. Sunt curios să văd pe cine angajează pentru realizarea clipului aniversar la 200 de ani de la înființare.

loading...