Ce ar trebui să învețe Apple de la rivalii Samsung și Huawei

Ce ar trebui să învețe Apple de la rivalii Samsung și Huawei
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
17:55 27.11.2019

Piața telefoanelor e în scădere, se cumpără tot mai puține telefoane noi, dar totuși sunt unii producători care prosperă. Printre ei nu se numără și gigantul Apple, care ar trebui să învețe câte ceva de la rivalii Samsung și Huawei.

Piața telefoanelor dă semne că a ajuns la saturație. Modelele noi nu se mai vând ca pâinea caldă, cum era pe vremuri, iar utilizatorii țin mai mult de un telefon până să treacă la un alt model. Îmbunătățiri semnificative nu prea mai pot fi aduse și asta se simte în vânzări.

De exemplu, o analiză Gartner arată că piața telefoanelor e în declin pe al treilea trimestru din 2019. Sigur, ca în orice piață, există învingători și perdanți. Apple, spre exemplu, poate fi încadra în a doua categorie, doar judecând după acest aspect. Dar acest lucru nu e valabil pentru toată lumea.

În ciuda tensiunilor comerciale dintre SUA și China, chinezii de la Huawei performează extrem de bine. Iar modelul de business ar trebui să reprezinte un exemplu și pentru Apple.

Ce ar trebui să învețe Apple de la Samsung și Huawei

Apple și Samsung nu disperă deocamdată și se descurcă binișor pe piața telefoanelor. Dar, în tot acest timp, Huawei înregistrează creștere ale vânzărilor formate din două cifre. În trimestrul trei, a vândut cu 26% mai multe telefoane decât a făcut-o în aceeași perioadă a anului trecut. Dar, per total, piața telefoanelor e în scădere.

Vânzările de telefoane în trimestrul 3 al 2019
Vânzările de telefoane în trimestrul 3 al 2019

Asta și pentru că telefoanele au o durată de viață mai mare. Gartner estimează că aceasta va urca de la doi ani și jumătate în prezent la doi ani și nouă luni până în 2023. Dar alta s-ar putea să fie problema pentru declinul pieței: faptul că a cam ajuns la saturație. Prețurile sunt din ce în ce mai mari, dar îmbunătățirile aduse nu justifică mereu aceste prețuri mari.

Prețul telefoanelor a urcat peste 1.000 de dolari. Prea mult pentru ce livrează producătorii. Iar prețul a fost împins în sus de Apple. Spre exemplu, anul trecut, cel mai bine vândut telefon al americanilor a fost iPhone XR, care costa în jur de 650 de dolari. Vânzările au mers mai bine decât la modelele XS și XS Max. Cu alte cuvinte, cumpărătorii nu vor să dea mai mult pe telefoane care, în mare, fac cam același lucru.

Branduri ca Xiaomi, OPPO și, bineînțeles, Huawei vând telefoane oarecum similare cu cele ale Apple și Samsung, la nivel de dotări. Dar sunt mai ieftine. Și clienții se uită după acest aspect.

Așa a reușit Huawei să aibă o cotă de piață în creștere de la 13,4% la 17% anul trecut. Chinezii sunt pe locul al doilea, după Samsung, și cu mult înaintea Apple, care are o cotă de piață de doar 10 procente.

Apple a căutat întotdeauna să ducă prețurile în sus. Și nu prea mai are unde să le împingă. Ar trebui să învețe de la rivali. Și dă semne că, încet dar sigur, învață. Pentru noua generație de iPhone 11, prețul a scăzut cu 50 de dolari față de precedentul iPhone XR. De asemenea, XR a primit un discount de 150 de dolari, iar prețul iPhone 8, apărut în urmă cu doi ani, a fost scăzut sub 450 de dolari.

Încă nu e suficient pentru a stimula piața. Dar e un semnal care vine la timp.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI