Bijuteriile care ar putea ține locul prezervativelor

Bijuteriile care ar putea ține locul prezervativelor
Sursa foto: Mark Prausnitz/Georgia Tech
15:43 02.04.2019

Există multe forme de contracepție: prezervative, pastile, plasturi, implanturi și altele asemenea. Mai nou, oamenii de știință au venit cu ideea unor bijuterii contraceptive.

Un studiu publicat în Journal of Controlled Release arată că prin adăugarea unor plasturi contraceptivi lănțișoarelor, cerceilor, ceasurilor și inelelor în locurile în care acele obiecte nu ating pielea ar putea să ajute femeile să absoarbă în corp hormoni pe parcursul zilei, astfel încât să nu rămână însărcinate în urma sexului neprotejat.

În Statele Unite ale Americii, 62% din femeile care se află la vârstele când pot face copii folosesc metode anticoncepționale. Dintre ele, pastila este cea mai utilizată, doar că pentru a fi pe deplin eficientă, ea trebuie să fie luată la aceeași oră în fiecare zi (lucru care poate fi uitat uneori).

Însă dacă femeile ar putea să își ia doza de hormoni prin actele simple, precum punerea cerceilor dimineața, atunci dozajele ar putea fi mai consistente. Astfel, o activitate care este, pentru multe femei, normală și la ordinea zilei poate să vină acestora în ajutor când vine vorba de a nu rămâne însărcinate. De altfel, și implanturile intrauterine sunt o opțiune populară pentru femei din același motiv: odată înserate, nu mai trebuie să își facă griji.

Bijuteriile cu plasturi contraceptivi au fost până acum testate doar pe animale: mai exact pe porci și șobolani. Ei au pus animalele să poarte cercei timp de 16 ore, ca mai apoi să le scoată pentru opt ore. Chiar și după ce le scoteau, în corp le rămâneau suficienți hormoni.

Pentru femeile care poartă bijuterii des, o asemenea soluție ar putea fi ideală. Bijuteriile ar servi astfel un scop dublu – estetic și util. Până la lansare, cercetătorii mai trebuie să testeze invenția și pe oameni și să conducă un studiu de fezabilitate pe femei din mai multe state, care să le arate cât de dorită ar fi cu adevărat.

Sursa: Fast Company