Anunțul ING Bank pentru clienți: ce e PSD2 și care sunt schimbările produse

Anunțul ING Bank pentru clienți: ce e PSD2 și care sunt schimbările produse
13:05 12.09.2019

ING Bank a transmis o informare pentru toți clienții. Vor fi făcute câteva schimbări destul de mari pentru internet banking și e-commerce. Banca susține că, din 14 septembrie, vor fi aplicate prevederile Regulamentului Delegat (UE) 2018/389. Acestea completează Directiva UE nr. 2366/2015 a Parlamentului European și a Consiliului (PSD2). Vor fi afectate, în bine, standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare (Regulamentul UE).

Ce e PSD2? Pe scurt, PSD2 actul normativ european care reglementează serviciile de plată. Principalul scop este îmbunătățirea standardelor pe baza cărora se efectuează plățile în Spațiul Economic European. Teoretic, ar stimula și inovația pe piața serviciilor de plăți. Astfel, acestea ar deveni mai sigure și mai eficiente.

Directiva urmează să fie transpusă în legislația internă în perioada următoare. Regulamentul stabilește cerințele tehnice și măsurile de securitate pentru autentificarea strictă a clienților (SCA) și pentru comunicarea în condiții de siguranță cu terții prestatori de servicii de plată (Terți PSP). Conform PSD2, aceștia vor putea oferi consumatorilor, la cererea și pe baza consimțământului lor, noi tipuri de servicii de plată, cu privire la conturile de plăți accesibile online ale consumatorilor deschise la bănci sau la alți prestatori.

Așa că ING Bank a anunțat schimbările care vor apărea, ca să știi la ce să te aștepți. Pe scurt, unde te interesează, e că vei putea face plăți mai sigure pe internet și în magazine și vei putea beneficia de noi servicii de plată.

Schimbări de la ING Bank odată cu PSD2

Odată cu PSD2, plățile pe internet și în magazine vor fi realizate în baza aplicării procedurii de autentificare strictă a clienților (SCA) cu anumite excepții (plăți de valoare mică sau plăți recurente). Pe scurt, va trebui să parcurgi pași adiționali pentru validarea și autorizarea plăților pe care le faci online și în magazine.

Cum plătești pe site-uri care folosesc serviciul 3D Secure

Ca să faci o plată folosind cardul tău de la ING Bank pe un astfel de site, pe lângă parola 3D Secure pe care o vei primi prin SMS la numărul tău de telefon, va trebui să introduci și un cod static format din ultimele 4 cifre ale codului tău numeric personal (CNP), respectiv din ultimele 4 caractere ale numărului de pașaport, dacă nu ai CNP.

ING Bank susține că lucrează la o soluție prin care vei putea să autorizezi orice plată pe internet direct din Home’Bank, pe bază de user și parolă.

Ce se schimbă la plățile cu cardul sau cu ING Pay

Pentru unele plăți contactless la POS va fi necesar să introduci codul PIN. Regulamentul UE prevede că după fiecare 5 plăți contactless consecutive de sub 100 de lei/30 euro, următoarea plată va trebui să fie autorizată prin codul PIN.

Ce se schimbă la plățile din Home’Bank

Dacă plata pe care urmează să o faci este sub 30 de euro (sau echivalentul în lei), nu va mai fi nevoie să introduci codul Digipass sau parola de acces în aplicația ING Bank. Poți face până la 5 astfel de plăți consecutive, dacă valoarea totală a tranzacțiilor nu depășește 100 de euro.

O să fie nevoie să autorizezi o plată cu parola sau cu codul Digipass dacă:

  • Valoarea plății depășește 30 de euro (sau echivalentul în lei)
  • Faci a șase plată consecutivă sub 30 de euro (sau echivalentul în lei)
  • Valoarea cumulată a ultimelor plăți depășește 100 de euro (sau echivalentul în lei)

Ce se întâmplă, sub PSD2, pentru mediul fintech și nu numai

Teoretic, PSD2 ajută și mediul fintech și mediul bancar, astfel încât clienții să nu mai fie prinși într-un fel de bulă. Dacă alegi să oferi acces la conturile tale de plăți deschise la ING unui Terț PSP (prestator servicii plată), cum ar fi o companie fintech (ca Revolut) sau altă bancă, ING Bank va permite accesul Terțului PSP la datele din conturile tale pentru ca tu să poți beneficia de oricare din serviciile de mai jos oferite de acesta.

Serviciul de inițiere plăți

Vei putea plăti direct din contul tău curent de la ING prin intermediul aplicației Tertului PSP, fără a mai fi nevoie să accesezi Home’Bank. Ca să autorizezi o plată vei folosi user-ul și parola ta de Home’Bank și codul primit prin SMS.

Serviciul de informații despre cont

Vei putea vizualiza soldul și tranzacțiile din contul tău de plăți ING prin intermediul aplicației Terțului PSP, fără a mai fi nevoie să intri în Home’Bank. Ca să autorizezi vizualizarea vei folosi user-ul și parola ta de Home’Bank și codul primit prin SMS.

Această autorizare este valabilă 90 de zile, timp în care Terțul PSP poate solicita informații de la ING despre conturile pe care le-ai indicat, fără ca tu să fii nevoit să reautorizezi accesul la datele tale în acest interval.

Confirmarea disponibilității fondurilor

Îți poți da acordul ca un anumit Terț PSP să verifice disponibilitatea în contul tău a unei anumite sume în vederea inițierii unei tranzacții cu un card fizic sau virtual emis de către Terțul PSP. Acest acord este valabil atât timp cât îl permiți. Revocarea acordului o poți face din aplicația Terțului PSP.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI