Mașina lui Ceaușescu a fost, în sfârșit, vândută de ANAF. Cât a costat?

Mașina lui Ceaușescu a fost, în sfârșit, vândută de ANAF. Cât a costat?
16:42 20.12.2019

ANAF a anunțat că a vândut, în sfârșit, o mașină ARO pe care a avut-o Nicolae Ceaușescu. Aceasta a fost fabricată în 1977.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțăt că, prin licitație, a vândut automobilul de teren ARO 304 culoare gri, fabricat în 1977, care i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu. Mașina a fost evaluată la suma de 137.500 lei. În ianuarie a fost organizată prima licitație pentru mașina lui Ceaușescu, dar nu s-a prezentat niciun ofertant.

Mașina lui Ceaușescu, scoasă la vânzare cu preț mai mic

Licitația a fost reluată pe 18 decembrie 2019. De data asta însă prețul de pornire pentru automobilul lui Ceaușescu a fost scăzut, conform prevederilor legale, cu 25% față de prețul de evaluare. Așa că a ajuns la 103.125 lei.

Cei cinci ofertanți participanți la cea de-a doua licitație au supralicitat 16 pași. În final, mașina a fost vândută cu prețul de 189.180 lei. Asta înseamnă puțin sub 40.000 de euro.

Ceaușescu n-a avut doar această mașină. Dintre toate, cea mai populară a ajuns să fie o Dacia 2000. Dacia 2000 a fost produsă în 1981 și e inspirată de Renault 20. Pentru vremea în care a fost construită, mașina avea niște dotări destul de futuriste. Prindea 175 km/oră, cu un motor de 2.200 centimetri cubi și era dotată cu un fel de pilot automat. Mașina a fost asamblată în țara noastră cu piese Renault și nu a fost fabricată pentru oricine.

Dacia 2000 a fost folosită de Nicolae Ceaușescu în deplasări. Bineînțeles, nu o conducea el, avea șofer. Ovidiu Măgureanu a mai spus că Nicolae Ceaușescu stătea mereu pe locul din dreapta, cu toate că mașina era destul de spațioasă în spate.

Mașina avea 115 cai putere, cutie automată în trei trepte, aer condiționat, servodirecție, geamuri electrice și închidere centralizată. Pentru acea vreme erau dotări extraordinare. Măgureanu susține că și acum vehiculul pornește la prima cheie. El a și devenit o vedetă, datorită acestei mașini, pe la întrunirile Dacia și în rândul pasionaților de mașinile României.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: ANAF
Etichete: