Alimentele despre care crezi că nu sunt sănătoase – și de ce te înșeli

Alimentele despre care crezi că nu sunt sănătoase – și de ce te înșeli
09:22 28.04.2019

Multe alimente au o reputație proastă, pe care toată lumea pare să o ia de bună, fără să cerceteze dacă acea reputație este bine-meritată sau nu.

Mai jos găsești o listă cu alimentele despre care se crede că nu sunt bune pentru sănătate, alături de explicația științifică pentru care nu sunt atât de rele pe cât crede lumea.

Glutenul

Mitul: A devenit o modă să elimini glutenul din alimentație pe motiv că nu îți face bine la sănătate.

Realitatea: Doar oamenii care au boala celiacă au cu adevărat intoleranță la gluten, iar la nivel global doar 1% din populație suferă de această boală, potrivit Coeliac Disease Foundation. Pentru restul oamenilor, glutenul poate fi consumat fără griji.

Cafeina

Mitul: Unii oameni sunt convinși că această substanță încetinește creșterea și se joacă cu sănătatea psihică.

Realitatea: Potrivit Mayo Clinic, un adult poate consuma liniștit până la 400 de miligrame de cafeină. Majoritatea paharelor și ceștilor de cafea conțin undeva între 90 și 120 de miligrame de cafeină. Așadar, atâta timp cât nu consumi mai mult de trei-patru porții pe zi, nu ar trebui să îți faci griji.

Apa carbogazoasă

Mitul: Pe cât de populară este, pe atât de temută. Mulți oameni se tem că apa carbogazoasă poate produce pietre la rinichi, să îți elimine smalțul de pe dinți și să ducă la pierderi de calciu în oase.

Realitatea: Din fericire, apa carbogazoasă este cât se poate de sigură pentru consum. Ea este creată prin dizolvarea dioxidului de carbon în apă pentru a crea bule. De asemenea, ea este diferită de apa minerală și cea tonică, întrucât în acelea se adaugă sodiu, vitamine și îndulcitori.

Îndulcitorii artificiali

Mitul: Se crede că anumiți îndulcitori artificiali, precum sucraloza sau aspartamul, ar putea să ducă la cancer.

Realitatea: The Food and Drug Administration a analizat sute de studii cu privire la sucraloză, aspartam, zaharină și alți îndulcitori artificiali. A ajuns la concluzia că toți acești îndulcitori sunt siguri în doze standard. Însă există studii care sugerează că îndulcitorii artificiali ar putea să altereze flora bacteriană și să nu satisfacă pofta de dulce cu adevărat.

loading...