YouTube are o problemă gravă cu publicitatea pe platformă

YouTube are o problemă gravă cu publicitatea pe platformă

YouTube are probleme serioase cu reclamele. Pentru că nu prea se respectă legislația, utilizatorii nu mai știu să facă diferența între reclame și fake news.

Într-un studiu realizat de Universitatea Princeton este menționat că 90% din totalul link-urilor de marketing afiliat publicate de YouTube și Pinterest nu sunt dezvăluite utilizatorilor.

Link-urile afiliate de marketing sunt URL-uri personalizate care pot fi incluse în conținutul celor care publică pe aceste rețele sociale. Sunt un fel de reclame, iar cei care le publică primesc bani de la companiile spre care te direcționează dacă și cumperi acele produse promovate. Totul se realizează prin click-ul pe care tu-l dai pe acel link.

În Statele Unite ale Americii, Comisia Federală pentru Comerț (FTC) le cere celor acestor utilizatori să se identifice atunci când sunt plătiți să publice ceva, dar se pare că de multe ori se întâmplă exact pe dos.

Studiul Princeton a analizat peste 500.000 de clipuri de pe YouTube și 2,1 milioane de postări de pe Pinterest, din perioada august – septembrie 2017. Din acestea, 0,67%, adică 3.472 de clipuri de pe Youtube și 0,85%, adică 18.237 de postări de pe Pinterest conțin linkuri afiliate. Conținutul sponsorizat publicat nu este întotdeauna identificat ca atare, iar consumatorilor le e mai greu să facă diferența dintre conținutul original și reclame.

Din studiu reiese că doar 10% din linkurile de marketing afiliat sunt dezvăluite utilizatorilor de pe Youtube și Pinterest. Problema apare și din cauza că marketingul afiliat este publicat în diverse moduri: fie sunt indicate cu #affiliatelink, fie apare explicația „Acest video conține linkuri afiliate, ceea ce înseamnă că dacă dai click pe unul dintre produse, voi primi un mic comision”.

Cei de la FTC spun că simpla semnalare că un link este sponsorizat nu este suficientă. Dacă ele sunt dezvăluite și arată utilizatorilor cine pe cine plătește prin intermediul lor, atunci aceștia vor avea mai multă încredere și se vor implica mai mult în marketingul afiliat.

Pe YouTube, linkurile afiliate se regăsesc în special la clipurile video despre știință și tehnologie, lifestyle, călătorii, evenimente, filme și animații. Pe Pinterest, linkurile afiliate sunt incluse mai mult în articolele despre modă, produse de îngrijire corporală, frumusețe și sport.

Cercetătorii spun că pe viitor, ar putea fi realizat un instrument sub forma unui browser care va detecta conținutul afiliat ce ar trebui inclus în postări și să fie scoase în evidență pentru utilizatori.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Sursa: The Verge