YouTube a făcut bani din clipuri cu teoria conspirației

YouTube a făcut bani din clipuri cu teoria conspirației
13:16 15.06.2018

YouTube are o problemă majoră cu clipurile cărora le asociază reclame. Din acest motiv, mai multe companii importante și-au retras anunțurile de pe platforma Google și trendul se pare că va continua.

YouTube își câștigă majoritatea banilor din reclame, ca multe alte platforme online. Diverse companii naționale sau internaționale dau bani la Google pentru ca tu să vezi clipuri de câteva secunde înaintea clipurilor care te interesează cu adevărat.

Problemele pot apărea în momentul în care un brand ajunge să fie asociat întâmplător cu o serie de clipuri ce promovează valori îndoielnice. Asta s-a întâmplat de foarte multe ori în trecut, iar trendul a continuat chiar și după ce YouTube a promis că va micșora semnificativ riscul unor astfel de probleme.

Cel mai recent caz a fost sesizat de redactorii Adweek, iar problema întâmpinată este una foarte rușinoasă, atât pentru YouTube cât și pentru companiile care și-au văzut reclamele înainte sau în timpul unor clipuri cu teorii ale conspirației legate de SIDA. Având în vedere cât de mare este grădina internetului, nu este surprinzător că există clipuri pseudo-medicale cu titluri precum ”Mitul despre SIDA dezvăluit”.

Într-o lume ideală însă, acele clipuri ar trebui să fie imposibil de monetizat. Pe lângă faptul că generează dezinformare și promovează valori false, este de domeniul fantasticului că realizatorii lor să facă și bani din asta într-o manieră atât de simplă.

Cei de la Undark au văzut o reclamă pentru o Toyota Corolla înainte unui clip despre SIDA care nega utiltatea tratamentelor și încerca să desființeze legătura dintre HIV și SIDA. În cazul unor clipuri cu concepte similare despre SIDA, au fost identificate reclame la WIX – creatorul de site-uri, Saatva – producătorul de saltele și compania de asigurări Lemonade.

Nemulțumirea a fost mare, pentru că nimeni nu-și dorește să-și vadă numele pe un clip conform căruia HIV nu este periculos, nu duce la SIDA, iar medicamentele retrovirale sunt mai periculoase decât infecția efectivă.

Între timp, cei de la YouTube au rezolvat această problemă particulară, și-au cerut scuze și au ținut să menționeze că unii creatori ai clipurilor cu pricina au câștigat doar 100 de dolari din reclame pe parcursul a 60 de zile. Cei de la Wix au făcut un comunicat de presă pe marginea subiectului și au fost foarte dezamăgiți de eficiența mecanismului YouTube pentru prevenirea acestor situații.