Mașina electrică cu trei roți te-ar putea scăpa de stres în București

Mașina electrică cu trei roți te-ar putea scăpa de stres în București

Dacă mașinile electrice cu patru roți ți se par prea mainstream, în curând vei putea cumpăra una cu trei roți care arată ca o jumătate de automobil. Prețul, însă, este cât pentru una întreagă.

Electra Meccanica a început producția Solo, un automobil electric cu trei roți care are un preț de pornire de 15.000 de dolari. Compania plănuiește să producă 75.000 de astfel de automobile în următorii trei ani.

Este clar că Solo este o mașină de oraș, iar caracteristicile tehnice subliniază acest lucru. Automobilul cu un singur loc are 675 de kilograme, vine cu un motor electric de 82 cai putere (61 kW) și poate atinge o viteză de 130 de km pe oră. Bateria de 17,3 kWh are o autonomie de 161 de kilometri și se poate încărca în șase ore de la o priză de 110 de volți.

Solo are un sistem audio stereo, o cameră video în spate, un portbagaj de 285 de litri, aer condiționat, scaune și oglinde încălzite. Totuși, ceea ce este ciudat este că automobilul are tracțiune pe spate. Nici nu vreau să mă gândesc ce face dacă rămâne blocat prin zăpada sau nămolul de la noi.

Câteva exemplare au ajuns deja în mâinile clienților însă abia acum va începe producția în masă. Din septembrie, este de așteptat ca firma canadiană să producă 5.000 de exemplare în primele 12 luni, urmate de alte 20.000 de modele în anul următor, apoi alte 50.000 de mașini în al treilea an.

După cum ziceam, mașina are un cost de 15.000 de dolari și cei care o doresc trebuie să dea un avans de 250 de dolari.

Pentru cine sunt mașinile cu trei roți? Proabil pentru nimeni sau doar pentru cei care nu sunt hotărâți dacă vor o mașină sau o motocicletă.

Nu sunt foarte stabile, nici mai mici decât cele cu patru locuri și nu există vreun avantaj concret al mașinilor cu trei roți față de cele cu patru. Dar asta nu i-a oprit pe mai mulți producători să realizeze astfel de automobile de-a lungul timpului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: New Atlas