Dacia Duster primește un motor nou: cât e de scump și de ce e mai bun
Francezii de la Renault pregătesc modificări în ceea ce privește motorizările de pe SUV-ul Dacia Duster. Astfel, clasicul motor 1.5 dCi va deveni 1.5 Blue dCi pentru că a primit îmbunătățiri menite să reducă emisiile de carbon.
Pe lângă faptul că noul motor pentru Dacia Duster au rolul de a scădea nivelul de emisii, acestea vor crește performanțele automobilelor. Astfel, versiunile de 90 și 110 CP vor avea de acum 95, respectiv 115 CP. În ceea ce privește motorul 1.5 Blue dCi de 95 CP accelerația de la 0-100 de km/h se va realiza acum în 12,6 secunde și nu în 13,8 secunde așa cum era inițial.
La motorul 1.5 Blue dCi de 115 CP accelerația de la 0-100 de km/h se va realiza acum în 10,5 secunde și nu în 11,8 secunde așa cum era inițial. Numele oficial va deveni, astfel, Dacia Duster 1.5 Blue dCi.
Aceste motoare au apărut în premieră pe noua generație Mercedes-Benz Clasa A, versiunea A180d de 116 CP. Dacia Duster are privilegiul de a fi primul model din alianța Renault-Nissan care beneficiază de aceste motoare.
Există însă și o veste proastă pentru potențialii cumpărători. Prețurile automobilelor echipate cu cele două versiuni de motoare vor fi mai mari cu 150 de euro. Prima piață unde se va vinde Dacia Duster 1.5 Blue dCi este Franța.
Tot mai mulți producători auto au tendința de a scoate pe piață motoare care să nu polueze, în condițiile în care mașinile diesel au fost deja sau vor fi interzise în viitorul apropiat în marile orașe europene. În plus, șefii Dacia au declarat că iau în calcul producerea unui automobil electric în viitor.
Totodată, producătorii de automobile din Europa nu au voie să depășească limitele impuse pentru întreaga flotă vândută, astfel că orice motor care emite noxe peste medie trebuie să fie compensat de un motor cu emisii foarte scăzute. În caz contrar, fiecare depășire a normelor este sancționată financiar de Comisia Europeană.